Bytex Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Merka igår kveld at jeg begynte å få vondt i halsen, og nå har det satt seg skikkelig nedi der, greier knapt svelge. Føles som om jeg har 2 liter slim nedi halsen. Så har jeg masse penicillin-tabletter fra sist jeg var forkjølet i skapet. Lurer på om sånt kan hjelpe? Kan jo ikke knaske paracet som drops. Edit: bare for å nevne det, så har jeg hverken melk eller honning i huset før mandag. Men det gjør vondt NÅ. Endret 15. juli 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Hei. Penicillin, vil ikke motvirke slimproduksjonen. Du har nok fått en lite inflammasjon i halsen igjen, så prøv med varmt te og masse juice. vaio Endret 15. juli 2007 av Vaio Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Du skal ta HELE kuren når du får penicilin. Ikke slutt bare fordi du føler deg bedre. Derfor burde du ikke ha hatt noe igjen i skapet. Dette er fordi at selv om du føler deg bedre så er nødvendigvis ikke infeksjonen helt borte. Det du risikerer ved å stoppe kuren for tidlig er at du "tilvenner" bakteriene til penicilinen i stedet for å drepe dem. Det du ender opp med tilslutt er resistente bakterier som ikke lar seg kverke av vanlig penicilin. Dette er et stort problem... Av samme grunn så bør du ikke knaske i deg penicilin uten at dette er foreskrevet av lege Er du bekymret for virkningen av for mye paracet så veksle på dette og Ibux. For det første så har Ibux et annet virketstoff og for det andre så er Ibux mye mildere på f.eks. leveren Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Te har jeg masse av..får vel prøve det. Blir ikke noe mindre vondt av å hoste hele tiden. Men er ikke forkjølet noe annet sted enn i halsen, heldigvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå