Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Her er en nøtt som må knekkes...

Anbefalte innlegg

Jeg har en 99 mod. A3 TQ. Jeg har fått en metalisk klakkelyd fra mororrom/understell framme når jeg svinger, samt rett før bilen stopper under oppbremsing. Kan og hørest ut som "grov" knirking med "3-4 knirk" hvis jeg legger godt til i en sving. Har og registrert lyden når jeg kjører på ekstremt dårlig grusveg.

Det som er merkelig er at jeg må kjøre en mil eller to før lyden oppstår. Det virker som det er noe som må bli skikkelig varmt før lyden høres. Høres ut som noen driver og slår med en fastnøkkel direkte på karosseriet. Flere ulike verksteder har skjekket alle foringer, de er ok, har og nylig byttet stabsforinger. Det jeg tror mest på er drivaksel/drivknute, eller ett motorfeste. Som sagt, den første milen jeg kjører en det ikke en lyd å høre. Høres dette kjent ut for noen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du sjekket dempertårnene? men som du sier akslinger kan være noe slark der.

gjør bilen varm så du får frem lyden og prøv å få med deg en mekaniker i bilen så han kan høre lyden. kanske han kan finne ut av noe da. siden det ikke viker som de finner ut noe med å kikke på den.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke sjekket dempertårnene. Hvordan sjekker man de? Er det noe lager eller foringer der?

Jeg har ca 3 mil til jobben. For ca en måned siden var det 8-9 grader ute. Da var ikke lyden der i det hele tatt! :hmm:

Lenke til kommentar
I støtdempertårnet sitter oppgengslageret for støtdemperen.

Lageret kan låse seg, fjertoppen kan ruste opp og løsne og lage spennende kneppelyder når du vrir på rattet, så her kan det lønne seg å ta en titt.

9078238[/snapback]

eller som i midt tilfelle en av festeboltene knakk(!) da fik jeg klakkelyd på dårlgie veier og over fartsdumper. men det var stort sett konstant til jeg fikk fikset det

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
I støtdempertårnet sitter oppgengslageret for støtdemperen.

Lageret kan låse seg, fjertoppen kan ruste opp og løsne og lage spennende kneppelyder når du vrir på rattet, så her kan det lønne seg å ta en titt.

9078238[/snapback]

Det kommer av og til kneppelyder når jeg vrir på rattet ja. Dumt spørsmål kanskje men, må man ned med hele fjærbenet for å fikse/sjekke dette, eller kommer man til fra motorrommet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...