Kramstogen Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hei dere! Hørte en plass at Jordbær var et afrodisium, det skal altså øke sexlysten eller noe sånt. Har egentlig ikke peiling på det her, så lurte på om noen kjenner til noen såkalte "afrodisium"! (Vet ikke om det er stavet rett, bare si ifra) Samt hva det egentlig er, hva det gjør med kroppen osv. Takk for alle svar! PS: Var litt vanskelig å plassere denne mellom samliv og Seksualitet, så bare flytt den om det ikke ble rett. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Østers er et afrodisium uten at jeg kan si hvorfor eller hvordan. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Mitt synspunkt: Jordbær øker sexlysten. Slik er det bare. Det er tennende å spise jordbær sammen med sexpartner, eventuelt bli matet med jordbær av sexpartner. Slik er det bare. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Mitt synspunkt: Jordbær øker sexlysten. Slik er det bare. Det er tennende å spise jordbær sammen med sexpartner, eventuelt bli matet med jordbær av sexpartner. Slik er det bare. 9075610[/snapback] Druer også da eller? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Druer også da eller?9075614[/snapback] Bingo Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg har hørt (og tildels erfart) at hvitvin gjør deg lysten. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Huh, for min del er det mer rødvin som gjør meg lysten. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Sjokolade er vel et av de mest kjente afrodisium?.. Tenker da på mørk sjokolade altså... Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Kajennepepper skal visst være et Afrodisium. Det er hvertfall det "sex-sjokoladen" min inneholder. Den smaker desverre utrolig vondt da. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Knust tigerpenis, helst knust i, eller med morter. Hør med en Asiat, er det ikke de som kan slik? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Har hørt/lest en vei at lakris har blitt brukt til å vekke sexlysten. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Sakset fra Wikipedia: Arugula (Rocket), Asparagus, Balut, Chocolate, Damiana, Eurycoma longifolia, Ginkgo biloba, Ginseng, Maca, Oysters, Shilajit, Socratea exorrhiza, Spanish fly (cantharidin), Tribulus terrestris. Some newly introduced exotic fruits or vegetables often acquire such a reputation, at least until they become more familiar; for example: Eringoes (the sea holly, Eryngium maritimum), Potatoes, Tomatoes, Truffles, Fish Milt, Sea Cucumber, Turtle eggs, Artichokes, Strawberries. http://en.wikipedia.org/wiki/Aphrodisiac Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Har bare hørt om mørk sjokolade og evt. Rødvin. Lenke til kommentar
Skoge Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 De fleste afrodisium har blitt betraktet som det i mange år, mest sannsynlig fordi de deler samme utseende, form eller karakter som kjønnsorganer, pupper eller rumper Lenke til kommentar
nree Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 *Sette en stor skål med druer, jordbær og mørksjokolade + en skål med hvitvin dipp på bordet* Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det finnes mye spiselig/drikkelig som kan virke som afrodisiak. En del har vært nevnt her allerede - jordbær, østers, lakris (anis), mørk sjokolade (kakao), vin.. alkohol bryter ned evt. hemninger også og kan derfor virke "positivt" i denne retning. Ellers anbefaler jeg personlig Rosenrot. Det fåes kjøpt i dagligvarebutikker eller på apoteket, og er et ekstrakt fra roten på en viltvoksende staudeplante i vår hjemlige natur: http://www.sabima.no/biomangfoldverdi/foto/rosenrot445.jpg Denne roten har vært brukt i århundrer i Norge som afrodisikum og medisin. Rosenrot kan sammenlignes med Ginseng, men er mange ganger mer potent. Nyere forskning (bl.a. et pilotprosjekt på NTNU, på Rosenrot som forebyggende middel mot kreft) viser at Rosenrot kan ha påviselige medisinske virkninger. Et par piller hver dag øker sexlysten for begge kjønn. Menn kan oppleve en bivirkning med noen ufrivillige reisninger - som bare viser at man er frisk og viril. Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Vil daegentlig påstå at alkohol kan være et slags afrodisium.. Blir jo fryktelig lysten etter å ha drukket, selv om det ikke er så veldig praktisk å ha sex når man er drita... Øltiss og en koordineringsevne som ikke er helt på topp Lenke til kommentar
Skoge Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Alkohol øker lysten, men legger en kraftig demper på evnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg