$ig Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Hva i pokker er det du har planer om å gjøre med maskinen din siden du trenger 4GB ram? 9080044[/snapback] Det var mitt neste spørsmål, er det noe vitts med 4GB, eller holder det med 2GB? Jeg skal bruke PCen til litt video redigering og spilling pluss alt det vanlige man gjør på en data. Er det ikke like greit å kline til med 4GB med en gang, så har man gjort det. Da er jeg forbredt lezzom ? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Samme greiene var det mer eller mindre med 2 GB... Spill, programvarer krever mer og mer. Og det er fremtidsrettet... Og selvsagt lønner det kun seg hvis man skal kjøre 64-bits OS Endret 16. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hva er best å ha; 4x1GB eller 2x2GB? 9075416[/snapback] 4x1GB ram er best. 4x1Gb ram koster mye mindere enn tilsvarende 2x2Gb ram. 4x1Gb ram har også normalt mye bedere ytelse, og kan overklokkes mye mer enn 2x2Gb ram. 9076195[/snapback] Ja! Kom med link til tester, så vi får noe dokumentasjon på dette området. Utspill som kommer fra lufta, trenger vi ikkje Lenke til kommentar
haalo Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kom med link til tester, så vi får noe dokumentasjon på dette området. Utspill som kommer fra lufta, trenger vi ikkje Det hadde tatt deg mindre tid å faktisk lese tråden enn å komme med et spørsmål som allerede er besvart. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Du som kan litt om minnebrikker osv. Finnes det noe som heter Quad-Channel? Selv tror jeg ikke det, men har sett et par webshoper har begynt å selge 4 Gb sett med 4x1 Gb og de kaller det "Quad-Channel" som jeg ikke tror finnes, i hvertfall ikke at de brikkene bruker det.9079133[/snapback] Det finnes nok ikke i systemer som bruker vanlig DDR2 UDIMM. Men når det gjelder FB-DIMM tror jeg det lages slike systemer. Hver kanal krever såvidt jeg husker bare 69 pinner mot de vanlige 240. Å benytte flere FBD-kanaler gjør det også mulig å lese og skrive samtidig. På UDIMM-systemer krever det to uavhengige kontrollere, som vi snart (?) får se med K10... Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Ja! Kom med link til tester, så vi får noe dokumentasjon på dette området. Utspill som kommer fra lufta, trenger vi ikkje 9081589[/snapback] Neinei, du trenger ikke høre på oss heller. Dessuten virker det nesten som ren skjær latskap når du ber om dokumentasjon på såpass elementære ting. Det krever ikke mye leting i f.eks. databasene på XS før du ser forskjellene med egne øyne Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Samme greiene var det mer eller mindre med 2 GB...Spill, programvarer krever mer og mer. Og det er fremtidsrettet... Og selvsagt lønner det kun seg hvis man skal kjøre 64-bits OS 9081436[/snapback] Så man merker ikke noe forskjell (i så fall minimal) med 2gb kontra 4gb i f.eks. XP? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Samme greiene var det mer eller mindre med 2 GB...Spill, programvarer krever mer og mer. Og det er fremtidsrettet... Og selvsagt lønner det kun seg hvis man skal kjøre 64-bits OS 9081436[/snapback] Så man merker ikke noe forskjell (i så fall minimal) med 2gb kontra 4gb i f.eks. XP? 9099680[/snapback] Litt men ikke mye..hvis man da ikke går over til X64 xp eller Vista X64 Lenke til kommentar
aoottis24 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) hei lurte på en liten ting . jeg har disse minne brikkene her nå https://prisguiden.no/product.php?productId=55811 og har skaffet meg disse nå https://prisguiden.no/product.php?productId=55067 jeg lurte på om dette skulle gå bra og kjøre de sammen`? noen som veit noe ? ps når jeg satt dem in i pc så ble dual channel borte inne i bios , er det sånn at viss man kjører 4gb ram så er det ikke dual channel lenger ? Endret 19. juli 2007 av aoottis24 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 dual channel funker med både 2 og fire brikker, det er nevnt flere ganger i denne tråden allerede jeg tror du skal kunne bruke alle 4 brikkene dine samtidig, men du må ikke sette timings lavere enn de svakeste brikkene, og om du skal overklokke så bør du teste 1 og 1 sett for å se hvor langt de går, for så å bruke det som er dårligst. de må nemlig kjøres likt på alle innstillinger alle 4. anbefaler auto hele veien jeg, utenom hastighet, den kan du fint sette til 800 Lenke til kommentar
aoottis24 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 kjører 4-4-4-12 på alle 4 på 800Mhz er det , det samma hvor jeg setter inn minnebrikkene i minne slottene ? har satt Dominator brikkene i De 2 som har blå farge og OCZ brikkene i de hvite? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 det er nok like greit å ha det slik som du har satt de. fargekoden er jo der fordi det indikerer de forskjellige kanalene, og all logikk tilsier at et sett rambrikker skal holde seg til en farge. plus at det ser mer systematisk ut Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ja! Kom med link til tester, så vi får noe dokumentasjon på dette området. Utspill som kommer fra lufta, trenger vi ikkje 9081589[/snapback] Neinei, du trenger ikke høre på oss heller. Dessuten virker det nesten som ren skjær latskap når du ber om dokumentasjon på såpass elementære ting. Det krever ikke mye leting i f.eks. databasene på XS før du ser forskjellene med egne øyne 9090280[/snapback] Men er det noen link til tester i denne tråden da? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Bumpetitten Trenger tester som viser forskjell mellom 4x1024 og 2x2048. Gjerne link til tester i spill og syntetiske tester Ja jeg har søkt i forumet og på google, men finner jammen med ingen tester av dette av en eller annen grunn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå