Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart Skjerm/Hvilemodus etter Windows-loading

Anbefalte innlegg

Har 2 skjermer, en gammal dårlig lcd, og en nyere widescreen lcd. Når jeg bruker widescreenen får jeg Windows-loadingen som vanlig, men når den er ferdig får jeg opp en beskjed; " Entering Digital Powersaving Modus" eller noe i den dur... er ikke hjemme akkurat nå, så husker ikke beskjeden eksakt. Skal prøve å få oppdatert beskjeden ASAP. Har byttet til den eldre skjermen, der får jeg ingen "hvilemodus/powersave"-melding, den starter som normalt etter windows-loading.

Er veldig dårlig på data-greier selv... noen hjelpsomme sjeler som kan hjelpe?

Takk på forhånd :w00t:

Endret av Tilfeldigfyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har 2 skjermer, en gammal dårlig lcd, og en nyere widescreen lcd. Når jeg bruker widescreenen får jeg Windows-loadingen som vanlig, men når den er ferdig får jeg opp en beskjed; " Entering Digital Powersaving Modus" eller noe i den dur... er ikke hjemme akkurat nå, så husker ikke beskjeden eksakt. Skal prøve å få oppdatert beskjeden ASAP. Har byttet til den eldre skjermen, der får jeg ingen "hvilemodus/powersave"-melding, den starter som normalt etter windows-loading.

Er veldig dårlig på data-greier selv... noen hjelpsomme sjeler som kan hjelpe?

Takk på forhånd :w00t:

9075375[/snapback]

Kjører du dual screen eller gjelder dette når du kun har den nye skjermen koblet til?

Lenke til kommentar

Det jeg tenker da er refresh raten som skjermkortet ditt er sagt skal gi til skjermen.

1: Koble til den gamle skjermen din.

2: Høyreklikk på skrivebordet og velg egenskaper.

3: Gå til den fanen som heter instillinger. Der trykker du på avansert.

4: Trykk på den fanen som heter "skjerm". Under "rullegarding" menyen så velger du

60 hertz. :) Så kan du slå av pcen din å koble til den nye skjermen din!

Om ikke dette fungerer så kan jeg desverre ikke hjelpe deg :thumbdown:

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

hm. har faktisk det samme problemet hjemme med min hjemmebygde mediacenter-PC. Den kjører ikke dual, kun TV'en, en 42" WS. Hvis PC'en starter opp mens jeg "følger med" går alt fint, men hvis jeg bytter til en annen AV-enhet og tilbake er det svart-hvit bilde. Det er litt irriterende, men det eneste jeg har gjort til nå er å gå inn på ATI kontrollpanelet og trykket på "Detect Display" helt til det blir farger igjen. Hadde vært fint å fått en permanent løsning på det. Hadde ikke dette problemet før, det har kommet etter hvert.

Beklager, trådstarter, at jeg ikke er til hjelp for deg :ermm:

Lenke til kommentar
Er litt nysjerrig på om det fungerte jeg :p

Sååå.. Funket det for deg Tilfeldigfyr? :p  :whistle:

9085859[/snapback]

Nå har det seg sånn at den STOD på 60 hertz, så kunne ikke gjøre så mye med det gitt.

Men takker for hjelpen uansett, settes pris på :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm.. du kan jo prøve å koble den nye skjermen din til en annen pc hvis du har tilgang til det da. Bare for å kanskje utelukke at det er en evt. feil med skjermen. Men er vel lite trolig det hvis du ser windows logoen under oppstarten :hmm:

Men da kan jeg desverre ikke hjelpe deg. :( Du får håpe på at det kommer noen andre kloke hoder å svarer på spårsmålet ditt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...