Gå til innhold

Backflip på vidda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et skikkelig godt bilde, etter min smak. Fin konvertering til s/h, og et enkelt men uvanlig motiv. Det er absurd og nesten surrealistisk, samtidig som det er tuftet på klassiske prinsipper og teknikker.

Det er dessuten deilig å se et streit fremstilt bilde uten noen sørgerand, eller annen type ramme.

 

Edit: Uten at det gjør for mye med bildet, så virker det litt vel uskarpt av selve personen. Skyldes det optisk uskarphet eller fokus? Det ser nemlig ikke ut som bevegelsesuskarphet. Hvilket objektiv var det?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Et skikkelig godt bilde, etter min smak. Fin konvertering til s/h, og et enkelt men uvanlig motiv. Det er absurd og nesten surrealistisk, samtidig som det er tuftet på klassiske prinsipper og teknikker.

Det er dessuten deilig å se et streit fremstilt bilde uten noen sørgerand, eller annen type ramme.

9075178[/snapback]

 

Takker for det :) Prøver å ikke legge ut alt for mange bilder her. Bare de få jeg blir skikkelig fornøyd med, og da er det godt å få slike tilbakemeldinger :thumbup:

Lenke til kommentar
Synest også dette var et stilig bilde. Orginalt!

Minus fordi du ikke har lagt det ut i web-vennelig format. Alt for stort til at jeg får sett det skikkelig.

9077232[/snapback]

 

Beklager det! :ermm: Nei var ikke meningen å skape et fartsfylt bilde, men mer surrealistisk som PMnormal nevner.

 

Fikk ikke tatt noen panorama bilder dessverre :( Når jeg tenker over det, så var det et perfekt sted for panorama :roll: Har faktisk ikke tatt noen panoramabilder i det hele tatt enda, så får ha det til gode :thumbup:

 

Ellers takk for positiv/god kritikk!

Lenke til kommentar
Et skikkelig godt bilde, etter min smak. Fin konvertering til s/h, og et enkelt men uvanlig motiv. Det er absurd og nesten surrealistisk, samtidig som det er tuftet på klassiske prinsipper og teknikker.

Det er dessuten deilig å se et streit fremstilt bilde uten noen sørgerand, eller annen type ramme.

 

Edit: Uten at det gjør for mye med bildet, så virker det litt vel uskarpt av selve personen. Skyldes det optisk uskarphet eller fokus? Det ser nemlig ikke ut som bevegelsesuskarphet. Hvilket objektiv var det?

9075178[/snapback]

 

Kit objektivet til 400D, og det sier vel sitt? kan jo hende det er fotografen og:P

Lenke til kommentar

 

Edit: Uten at det gjør for mye med bildet, så virker det litt vel uskarpt av selve personen. Skyldes det optisk uskarphet eller fokus? Det ser nemlig ikke ut som bevegelsesuskarphet. Hvilket objektiv var det?

 

Kit objektivet til 400D, og det sier vel sitt? kan jo hende det er fotografen og:P

Ah, det forklarer alt for meg. Ser helt ut slik bildene fra min EF-S 18-55. Heldigvis er bildet så sterkt at det tar bort fokus fra denne optiske uskarpheten.

Ps: Det virker som om ditt eksemplar er enda mer uskarpt enn mitt. Her er et godt eks. på hvor uskarpt mitt er. Fokus skulle sitte perfekt på stakitt-gjerdet.

 

Edit: Fjernet eksempelbilde

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
haha, kult bilde! ser ut som han kommer fra oven..

 

pm: du har ikke bare brukt en sinnsvak blender der da?

9091195[/snapback]

Slik at jeg får diffraksjon, mener du? Neppe. Har testet det objektivet på mange brennvidder og blendere, og det er nesten like jævlig all over, synes jeg. Klart mer uskarp enn semikompakten Nikon 8700, for eksempel. Definitivt mye mindre skarp enn min Sigma, men ok. Dette har blitt diskutert så mange ganger, men jeg tror nok vi har et eksempel på et ikke helt topp objektiv her også. Bildet har heldigvis så godt innhold at det ikke betyr noe. Det har ikke det bildet jeg viser fram her, he he.

Lenke til kommentar
[Ah, det forklarer alt for meg. Ser helt ut slik bildene fra min EF-S 18-55. Heldigvis er bildet så sterkt at det tar bort fokus fra denne optiske uskarpheten.

Ps: Det virker som om ditt eksemplar er enda mer uskarpt enn mitt. Her er et godt eks. på hvor uskarpt mitt er. Fokus skulle sitte perfekt på stakitt-gjerdet.

9088263[/snapback]

 

Minner meg om Sigma'en 18-125mm min på en dårlig dag. Det somer så sprøtt med Sigmaen er at noen dager så er bildet skarp, andre dager, ikke. Og det på noenlunde samme avstand, lukkertid og blender! Med Tamron'en min, så blir det skarp når forholdene er rette; alltid.

 

Tom

Lenke til kommentar
[Ah, det forklarer alt for meg. Ser helt ut slik bildene fra min EF-S 18-55. Heldigvis er bildet så sterkt at det tar bort fokus fra denne optiske uskarpheten.

Ps: Det virker som om ditt eksemplar er enda mer uskarpt enn mitt. Her er et godt eks. på hvor uskarpt mitt er. Fokus skulle sitte perfekt på stakitt-gjerdet.

9088263[/snapback]

 

Minner meg om Sigma'en 18-125mm min på en dårlig dag. Det somer så sprøtt med Sigmaen er at noen dager så er bildet skarp, andre dager, ikke. Og det på noenlunde samme avstand, lukkertid og blender! Med Tamron'en min, så blir det skarp når forholdene er rette; alltid.

 

Tom

9091484[/snapback]

Nå er vi nok på linje her. Har tilsvarende problem med en Canon EF 28-105 som jeg låner. Et bilde bra, et bilde dårlig :nei:

 

Edit: Nå kupper vi nok tråden til et ypperlig bilde med teknisk prat, så vi bør nok heller avslutte den praten-.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
[Ah, det forklarer alt for meg. Ser helt ut slik bildene fra min EF-S 18-55. Heldigvis er bildet så sterkt at det tar bort fokus fra denne optiske uskarpheten.

Ps: Det virker som om ditt eksemplar er enda mer uskarpt enn mitt. Her er et godt eks. på hvor uskarpt mitt er. Fokus skulle sitte perfekt på stakitt-gjerdet.

9088263[/snapback]

 

Minner meg om Sigma'en 18-125mm min på en dårlig dag. Det somer så sprøtt med Sigmaen er at noen dager så er bildet skarp, andre dager, ikke. Og det på noenlunde samme avstand, lukkertid og blender! Med Tamron'en min, så blir det skarp når forholdene er rette; alltid.

 

Tom

9091484[/snapback]

Nå er vi nok på linje her. Har tilsvarende problem med en Canon EF 28-105 som jeg låner. Et bilde bra, et bilde dårlig :nei:

 

Edit: Nå kupper vi nok tråden til et ypperlig bilde med teknisk prat, så vi bør nok heller avslutte den praten-.

9091502[/snapback]

 

Enig. Tilbake til bildet - jeg kan kun si meg enig at bildet er tøft, med en sort-hvit surrealistisk stil. Hva med en serie av bilder av personer som tar en back-flip på forskjellige steder?

 

Tom

Lenke til kommentar
[Ah, det forklarer alt for meg. Ser helt ut slik bildene fra min EF-S 18-55. Heldigvis er bildet så sterkt at det tar bort fokus fra denne optiske uskarpheten.

Ps: Det virker som om ditt eksemplar er enda mer uskarpt enn mitt. Her er et godt eks. på hvor uskarpt mitt er. Fokus skulle sitte perfekt på stakitt-gjerdet.

9088263[/snapback]

 

Minner meg om Sigma'en 18-125mm min på en dårlig dag. Det somer så sprøtt med Sigmaen er at noen dager så er bildet skarp, andre dager, ikke. Og det på noenlunde samme avstand, lukkertid og blender! Med Tamron'en min, så blir det skarp når forholdene er rette; alltid.

 

Tom

9091484[/snapback]

Nå er vi nok på linje her. Har tilsvarende problem med en Canon EF 28-105 som jeg låner. Et bilde bra, et bilde dårlig :nei:

 

Edit: Nå kupper vi nok tråden til et ypperlig bilde med teknisk prat, så vi bør nok heller avslutte den praten-.

9091502[/snapback]

 

Enig. Tilbake til bildet - jeg kan kun si meg enig at bildet er tøft, med en sort-hvit surrealistisk stil. Hva med en serie av bilder av personer som tar en back-flip på forskjellige steder?

 

Tom

9091525[/snapback]

 

Det kan funke. Tok faktisk en bildeserie av denne flippen. Helt fra han løper mot steinen til han lander. Men er ikke interessert i å legge ut disse. Vil bare ødelegge bildet, pluss at jeg er lat :p

 

Ikke det at jeg skal uttale meg for mye om dette men man kan vel ikke forvente altfor mye av det billigste zoomobjektivet til Canon, dvs. det de pøser ut i kit så de får pressa ned prisen så folk vil kjøpe kameraet? Bare antakelser det her. Men på en annen side, så er ikke jeg veldig kresen på det. Siden jeg da ikke har hatt gleden av å prøve et kvalitetsobjektiv, i tillegg til at jeg er fersk.

 

Men gleder meg til høsten og stipend! Da blir det 100-300mm USM og fisheye objektiv! :D (å stativ da, som kanskje snart er på tide)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...