Gå til innhold

Amerikanske actionfilmer for bløt?

Anbefalte innlegg

Hvis alle actionfilmer bla laget slik du ville da...ville ikke også det blitt kjedelig? Det er alltid normen som blir ansett som kjedelig og forutsigbar.

9137817[/snapback]

Jeg kan ta ansvaret for å ikke uttrykket med klart nok, fordi vi snakker her tydeligvis forbi hverandre. Enten/eller analyse er nyttig fordi det gir debattantene et klart bilde av to motsetninger. Det vil ikke si at hvis jeg skulle laget filmen ville virkeligheten blitt fremstilt. Jeg skriver heller ikke svart/hvitt, men forsøker å trekke opp noen meninger for hvordan filmene, brutale actionfilmer sådan, kunne vært tolket på det som jeg mener er en bedre måte. Jeg sier ikke noe om hvordan fremtiden skal se ut, men hvordan vi kunne på kort sikt skapt noe som oppleves som nytt for seerne.

En god debatt trenger ikke to parter som bevisst feiltolker eller ikke tenker over hva som blir sagt, men bevisst forsøker å finne det beste ut av det som blir sagt uten å vri dets betydning. Jeg synes det blir for lite av det sistnevnte her og interessen daler. Noen fornuftige poeng synes jeg imidlertid har blitt trekt frem og jeg ser det vanskelig å få frem på en bedre måte hva jeg mener. Enkelt sagt er vi kanskje uenig, og forblir uenig, og forstår hverandre godt.

Ellers ble jo Die Hard 4.0 sett i går kveld og det var tidvis en særdeles god film, skuddeffekter var kule, lyden bra og mye annet snacks å få med seg. Det som også er helt tydelig er at noen nye tricks i boka blir brukt og det er godt nok til å løfte filmen til en ny og bedre opplevelse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Ellers ble jo Die Hard 4.0 sett i går kveld og det var tidvis en særdeles god film, skuddeffekter var kule, lyden bra og mye annet snacks å få med seg. Det som også er helt tydelig er at noen nye tricks i boka blir brukt og det er godt nok til å løfte filmen til en ny og bedre opplevelse.

9139092[/snapback]

Snacks? Mye av filmens mest imponerende actionsekvenser var lagd ved hjelp av CGI. Syntes det var litt kjipt. Du sier dagens actionfilmer er for bløte, jeg syntes de burde kutte ned CGI bruken. Gå tilbake til old-school. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...