Dotten Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Stikker hun av i et slikt scenario så er det like greit, slike jenter er jeg ikke interessert i. Er det nå jeg skal skrive fire avsnitt om konsekvenser som kan medføre ulykke hvis forskjellene utjevnes? Mennesker er forskjellig, enkelt og greit. Men det er vel enklere å forholde seg til stereotypiske oppfatninger? A4 mennesker? Folk kan leke "profiler" så mye man vil her inne, men noen vil rett og slett ikke passe inn. Vanlig konsekvensanalyse viser også at en annens lykke er en annens ulykke. Det blir veldig mye spekulering. Selv anser jeg ikke økonomi som noen særlig målestokk på "klasse". De som er depressive som jeg selv kan se er folk som er single, som er uten mulighet til å få barn, som er utsatt for mobbing o.l. Og her er det ikke penger som er problemet, snarere tvert imot. Og skal man dra dette over i et globalt perspektiv så burde vi gi vekk 50% minimum av vår samlede "formue". Så øker man, ifølge noen, den globale lykken i hvert fall. For ikke å snakke om at venstresiden, som er opptatt av miljø, bør være forkjemper for lavere lønninger til Ola Normann siden det økte forbruket er den største trusselen mot miljøet. Når det gjelder mer on-topic så virker det som om trådstarter mener at folk stemmer borgerlig fordi man ikke er opplyst rent politisk. Hva bygger denne antagelsen på? Lenke til kommentar
McFly Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Du sammenligner to ulike størrelser her. Det at folk er forskjellige og ikke A4 ark, betyr slettes ikke at man skal ha store økonomiske forskjeller. Hvordan folk er ulike i seg selv og ulikheter i økonomi er to ulike saker. Det er endog mulig å hevde at større økonomiske ulikheter gjør folk mer like og A4 aktige på andre områder. Årsaken er at når de som har lite har det dårlig, så blir man mer redd for å havne på bunnen av samfunnet, og derfor jobber man hardere for å tilpasse seg de normer som er i de grupper som gjør det bra i det samfunnet man lever i. Når det gjelder det å være single, så er det ihvertfall for menn en nær sammenheng mellom det å ha lav sosial status og å være singel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå