Megnus Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Seriøst Var helt villt med flaggermus utfor huset i dag. Meg og kjæresten min gikk bort til busstoppet der jeg skulle ta farvel med henne for kvelden og så stoppa vi opp for vi hørte masse vill skriking. Noen stoore hyl, og noe mindre hyl som svarte til det store hylet. Så stod vi der da, under gatelysene i busstoppet med skogen rett over veien. Små flaggermus fløy fram og tilbake over veien, men plutselig kom en skikkelse, like stor som en katt flyvende over veien. Den hadde flaggermusvinger og fløy nokså treigt. Det er det sykeste jeg har sett pmed vinger her lokalt. Finnes det flaggerkatter og? edit: med andre ord.. hvor stor kan egentlig en flaggermus bli? Endret 14. juli 2007 av Megnus Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Du kan ha sett langøreflaggermus? De kan likne litt på katter i mørket på grunn av ørene og er ganske godt spredt utover østlandet spesielt. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Men er den greia der like STOR som en katt? =/ Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Men er den greia der like STOR som en katt? =/ 9075230[/snapback] I mørket kan syntes bedra. Uten bilde er det jo vanskelig å si hva slags flaggermus det var du så. Men enkelte flaggermus kan bli ganske store. Kan jo se om du finner noe i denne engelske artikkelen på wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Bat Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Ugle kanskje? Ellers så er det jo vanskelig å bedømme avstand i mørket - det er vel mulig at den kanskje var litt nærmere enn de andre. Endret 15. juli 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 den fløy under gatelykta så mørket bedro ikke. + at både meg og kjæresten min så det, og det var små flaggermus på sia. Det må ha vært et misfoster ellerno. Den var Diger i forhold til det falggermus skal være =P høy lyd laga den og i forhold til de andre. (lagde samme lyden som de andre, bare mye høyere) Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hmm, kan ikke ha vært et større flyvende dyr da, som var på flaggermusjakt? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 helt sikker på at det var en stor flaggermus. Hmm,, kanskje jeg overdriver litt med størrelse med en katt. Men en liten katt kunne det vært . Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 * bilde* bilde 9075219[/snapback] Den var ekkel, men på en måte søt også! :!: Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det finnes ca 13 forskjellige typer flaggermus i Norge, og så vidt jeg har fått med meg er ingen av de spesielt store. Det finnes relativt store flaggermus i andre land, har selv sett noen svære fruktflaggermus (vet ikke om det er det riktige navnet) i Bangladesh. Sikker på at det ikke var en ugle (eller en annen stor fugl) du så? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 helt sikker! (99%) Må ha vært et misfoster ellerno. . Den var ca halvparten så stor som den på bildet der ! (det siste bildet) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Noen som så det prog om flaggermus i mellom-Amerika....de skulle filme inni en hule , som viste seg å være en togtunnell...yikes Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Noen som så det prog om flaggermus i mellom-Amerika....de skulle filme inni en hule , som viste seg å være en togtunnell...yikes 9121371[/snapback] lol? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Achtung Fledermausmensch.....beware of Batman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå