Gå til innhold

Koblingsskjema for S-video

Anbefalte innlegg

Sitter her med en s-video-kabel som jeg tenkte jeg skulle koble til en scart-kontakt.

Har da 2 ledninger med 4 forskjellige kobbertråder, vet at det er pin nummer 13 - 15 - 17 og 20 på scart-kontakten jeg skal bruke.

Har ikke tilgang til noe loddeutstyr, hvordan vil det fungere å bare lime dem fast med superlim?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lime sammen ledninger er en dårlig løsning. for at limet skal holde må limet nødvendigvis legges mellom lednignene, og limet leder veldig dårlig strøm, og du vil neppe få skikelig kontakt.

Et clahs olson loddesett koster vel bare 2-300 kr, så det er det ideelle, men om du absolutt ikek har det, så er vel det nest beste å tvinne lednignene så best du kan samme, og så tape det skikkelig hardt med elektrikertape... men igjen, det er ikke noe bra løsning og du vil fort kunne miste kontakt pga ledninger som beveger seg når du håndterer kabelen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Prøvd å tvinne, men det er rimelig umulig å få det til å sitte, disse tappen på scart-kontakten er passelig små.

Har nå koblet: Krominans Y (inn) + jord og kompositt (inn) + kompositt jord - Er ikke det der rett da?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...