TaZ Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Skal sette opp Traffic Shaper på en server jeg har siden vi bare har 864/192 kbps linje og ikke kan få raskere. Er 5 bruker i 3 hus med kabel mellom husa. Normalt så settes vel serveren opp etter modemet og videre ut på nettverket fra serveren. Blir mye styr å sette opp serveren der modemet står fordi det ikke står hos meg,så jeg har ikke tilgang til den hele tiden som er greit vist noe går gale. Er det mulig å kjøre en feks. 10.0.0.x fra modemet til serveren og 192.168.1.x fra serveren og ut på samme nettverket med DHCP så di andre maskinene kobler til? Det ligger 1 hus med Switch imellom meg og ADSL modemet. Hadde tenkt å bruke Bandwidth Controller Enterprise Så gi alle feks. min. 30% så ikke en tar hele linjen med nedlasting. Har prøvd å betille egen linje men svaret et at det er fullt i sentralen/for lang linje lengde,huset som har ADSL i dag har lengs linje Endret 14. juli 2007 av taz Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Ja dette er fullt mulig. Bare slå av DHCP på modemet og gi det IP 10.0.0.1. Gi serveren 10.0.0.2 på "WAN" nettverks kortet, og 192.168.1.1 på LAN nettverks kortet. Bruk serveren til å gi ut DHCP til de andre. Kan være lurt å bruke en best effort løsning på båndbredde slik a dersom andre ikke bruker linjen kan en bruker utnytte hele linjen. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå