Gå til innhold

Er det "trygt" å kjøpe Samsung 226BW nå?

DarkFame

Anbefalte innlegg

Det har vært en del diskusjoner o.l. rundt de forskjellige paneltypene som blir brukt på denne skjermen tidligere. Jeg har lest her på forumet i noen eldre tråder at Samsung skulle bare bruke sine egne paneler i på denne modellen framover. Stemmer dette? Er det "trygt" å kjøpe denne skjermen eller kan du risikere å få katta i sekken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur og at eg hengjer meg på her. Eg har vurdert denne skjermen sjølv, men dette panelstyret har gjort meg litt meir skeptisk... :hmm:

Når det gjeld den nye skjermen som er på veg frå Samsung, SyncMaster 226CW Deluxe Version: Er dette "berre" ein oppgradert versjon av 226BW? Og er det nokon som veit noko om panelet som skal brukast i denne?

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Av de nyere A-panelene som er det "værste" man kan få, er det så og si ingen forskjell opp til S-panel. Vil regne med at det er rimelig trygt å bestille en 226BW nå ettersom alle nettbutikker jeg vet om bare leverer S-panel nå :)

9077997[/snapback]

Alle nettbutikker du vet om? Komplett er en av de store du burde vite om, og de leverer ikke slike med S-panel. Jeg har sendt mail med spørsmål ang. dette til amentio, komplett og computercity. Venter i spenning.

Lenke til kommentar
Eg trur og at eg hengjer meg på her. Eg har vurdert denne skjermen sjølv, men dette panelstyret har gjort meg litt meir skeptisk... :hmm:

Når det gjeld den nye skjermen som er på veg frå Samsung, SyncMaster 226CW Deluxe Version: Er dette "berre" ein oppgradert versjon av 226BW? Og er det nokon som veit noko om panelet som skal brukast i denne?

9077088[/snapback]

226cw har visstnok fått hypet opp kontrasten til dugelige 3000:1, som må sies å være akseptabelt. Tror ikke det er så mye mer.. Men den er vært de få skillingene extra tipper jeg :thumbup:

Lenke til kommentar
Av de nyere A-panelene som er det "værste" man kan få, er det så og si ingen forskjell opp til S-panel. Vil regne med at det er rimelig trygt å bestille en 226BW nå ettersom alle nettbutikker jeg vet om bare leverer S-panel nå :)

9077997[/snapback]

Vet du hva MPX leverer?

Lenke til kommentar

9077088[/snapback]

Jeg er også spent på hvilket panel denne skjermen benytter. Får vel bare vente i spenning på hva hardware.fr sier om denne, da de har hatt en svært god oppfølging av denne saken.

Lenke til kommentar

Jeg tok sjansen og kjøpte en Samsung 226BW fra MPX.no. På denne modellen kan du ikke se panel info bak på skjermen eller i service menyen lengre. Jeg har forstått at dette skal være de nye modellene som visst nok bare skal være produsert av Samsung selv.

Uansett så er jeg fornøyd med kjøpet, har ikke funnet noe pixelfeil, og det ser ut til å kun være noe lyslekasje i toppen av skjermen som nevnt i hw.no anmeldelsen.

Lenke til kommentar

9077088[/snapback]

226cw har visstnok fått hypet opp kontrasten til dugelige 3000:1, som må sies å være akseptabelt. Tror ikke det er så mye mer.. Men den er vært de få skillingene extra tipper jeg :thumbup:

9078774[/snapback]

Vis jeg ikke tar helt feil, sà er 3000:1 dynamisk kontrast og dette er det samme som 226BW har.

Lenke til kommentar
Jeg tok sjansen og kjøpte en Samsung 226BW fra MPX.no. På denne modellen kan du ikke se panel info bak på skjermen eller i service menyen lengre. Jeg har forstått at dette skal være de nye modellene som visst nok bare skal være produsert av Samsung selv.

Hvordan kan du ha "forstått" det? MPX sendte meg et a-panel, de aner ikke hva de selv selger engang.

Endret av arne2002
Lenke til kommentar

Hvordan kan du ha "forstått" det? MPX sendte meg et a-panel, de aner ikke hva de selv selger engang.

9097388[/snapback]

Hvordan klarte du å finne ut at det var et A-panel? Modellen jeg fikk hadde ingen slik merking bak på skjermen (ingen bokstav etter [R]) og i service menyen står ikke panel type listet.

Lenke til kommentar

De nye syncmaster 226CW`ene som kommer er alle utstyrt med S-panel.. som jeg har klargjort i flere tråder nå.

This technology is not yet mastered by the competition and according to Samsung France, this guarantees the implementation of S panels, S being for Samsung

http://www.behardware.com/news/8930/first-...g-sm-226cw.html

Gl HF med valget av skjermer.. Jeg for min del har bestemt meg.. 226CW :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...