Gå til innhold

Hvilken bærbar til bilde- og videoredigering?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger hjelp til å finne ut hvilken bærbar jeg burde kjøpe til bilde- og videoredigering. Skal også fungere som skrivebordserstatter. Har ca 10 000,- å rutte med. Er det noen som har noe å anbefale samt gi meg tips om hva jeg burde se etter. Mvh en som ikke har så mye peiling enda...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ka skal han med 8600GT kort?

Ram harddisk og prosessor! Skikkelig skjerm er jo også fint til bilderedigeringen!

Skjermkort er jo kun for spilling allikevel! Så spiller du ikke så kan jo f.eks ATI 1400 på en dell inspiron 9400 være noe? De får du ganske billig nå etterhvert!

Lenke til kommentar

God prosessor (en større core 2 duo) og minst 2 gig ram må du ha, samt en større harddisk med høy hastighet (7200rpm). Viktig at alle kravene tilfredsstilles, slik at du ikke får en flaskehals et sted som treger ned alt.

Når det kommer til skjerm er kravene store her også; jeg ville gått for en godt oppløst 17-tommer (1920*1200) eller en løsnig der du bruker ekstern skjerm når du skal redigere. Sistnevnte er mest aktuelt om du ikke skal flytte maskin mye rundt.

Du skriver at den skal fungere som skrivebordserstatter, mener du at den skal brukes til spilling og?

Etter det du skriver kan dell 9400 være et godt alternativ slik Jotun foreslo. Her kan du tilfredsstille alle kravene jeg har nevnt over.

Hvis du skal sitere fra flere folk, kan du bare trykke på sitere-knappen på alle innleggene, å kommer alle opp i skriveruta di. :)

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...