Gå til innhold

Hvordan ble dette, lek med hdr....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fremstår litt ekstremt og grovt på min skjerm, men jeg liker det. Det gir motivet et litt malerisk preg, og utgjør et litt annerledes gatebilde. Det kler også det litt golde og forlatte inntrykket bildet gir av denne handlegaten, som nesten fremstår som en spøkelsesby.

Jeg synes de er vellykket fordi det gjør noe ekstra ut av et ellers kjedelig motiv.

Lenke til kommentar
Det fremstår litt ekstremt og grovt på min skjerm, men jeg liker det. Det gir motivet et litt malerisk preg, og utgjør et litt annerledes gatebilde. Det kler også det litt golde og forlatte inntrykket bildet gir av denne handlegaten, som nesten fremstår som en spøkelsesby.

Jeg synes de er vellykket fordi det gjør noe ekstra ut av et ellers kjedelig motiv.

9074624[/snapback]

TAkker, det var ca effekt/opplevelse jeg prøvde å skape :)

Lenke til kommentar

Er det der gågaten i Ålesund? Det må det være, det ser skremmende kjent, men likevel så fremmed ut...

I så fall treffer du spikeren på hodet med beskrivlesen "spøkelsesby", PMnormal. Sist jeg vandret gjennom byen da jeg besøkte min far som bor der, så var det faktisk akkurat slik jeg beskrev opplevelsen, det var som å vandre gjennom en spøkelsesby.

Jeg tilbrakte deler av min barndom i Ålesund, og på den tiden var faktisk dette en livlig handlegate. Men for hvert besøk jeg i ettertid har gjort i byen, har sentrum bare blitt mindre, dødere og goldere.

Bildet er et godt "portrett" av en døende by. Jeg blir alltid trist og vemodig etter å ha besøkt Ålesund, og besøkene blir derfor stadig sjeldnere. Bildet illustrerer ganske bra hvordan jeg nå ser byen jeg en gang vokste opp i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...