Gå til innhold

Angående hybel i trondheim


marsl

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har søkt på hybel i Trondheim via SiT.

 

Systemet fungerer sånn at man ikke kommer på venteliste før man har sendt inn bekreftelse på at man har fått studieplass. I praksis betyr dette at NÅR du søkte er likegyldig med hensyn til hvor raskt du får hybel (med mindre du fikk tak i hybel via en kvote som man kunne søke i tidligere i år for førsteårsstudenter). Du kommer ikke på ventelisten før SiT har mottatt bekreftelsen på at du har fått studieplass.

 

Betyr dette at man må sitte og refreshe Samordnaopptak-siden natt til 20. juli?

 

Hvis man har fått studieplass, er det noen som vet helt konkret HVA som skal sendes til SiT som bekreftelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Før har det vært loddtrekning om hybler blandt førsteårsstudender, men ser jo på SiT at dette ikke kommer til å skje i år.

Anbefaler deg å ringe eller sende en mail til SiT så får du sikkert svar med en gang om hva som skal sendes inn. Men det er vel sannsynligvis utskrift fra nett. Dette vil jo alle sende samme dag, så da må man bare ha flaks å havne øverst i bunken.. (Eller kanskje bruke en god gammeldags fax?)

Lenke til kommentar
Hmm. Før har det vært loddtrekning om hybler blandt førsteårsstudender, men ser jo på SiT at dette ikke kommer til å skje i år.

Anbefaler deg å ringe eller sende en mail til SiT så får du sikkert svar med en gang om hva som skal sendes inn. Men det er vel sannsynligvis utskrift fra nett. Dette vil jo alle sende samme dag, så da må man bare ha flaks å havne øverst i bunken.. (Eller kanskje bruke en god gammeldags fax?)

9081915[/snapback]

 

Det kan sendes per e-post, sa de.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sjekket SiT sine sider siden jeg selv fikk tildelt hybel, men det virker rart det du skriver. Søkte selv om hybel i April og fikk kontrakten sendt i posten de siste dagene i Mai. Om det skulle være totalt likegyldig når du søkte så hadde jeg vel neppe hatt kontrakten i handa, ey?

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke sjekket SiT sine sider siden jeg selv fikk tildelt hybel, men det virker rart det du skriver. Søkte selv om hybel i April og fikk kontrakten sendt i posten de siste dagene i Mai. Om det skulle være totalt likegyldig når du søkte så hadde jeg vel neppe hatt kontrakten i handa, ey?

9104106[/snapback]

 

Hadde du studieplass på daværende tidspunkt?

Lenke til kommentar
Nei, fikk først studieplassen min tildelt i dag. Det står da klart og tydelig at man ikke trenger å ha fått studieplassen for å søke, så lenge man har søkt (ikke at det direkte blir sjekket på noe vis). I alle fall, det sto slikt når jeg søkte.

9104209[/snapback]

 

Da har du sikkert søkt under den kvoten som var tilgjengelig før i år. Denne gjaldt førteårs-studenter, og det var ca 200 hybler som ble delt ut. De gikk raskt =p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...