DanielL Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Med tanke på at det meste av Hifi-utstyr skal vare opp mot 10-15 år kan jeg ikke si 1 år er så mye å skryte av Men så klart folk har forskjellig smak og for noen holder den seg lik fra de er 14 til de dør men da er det snakk om et virkelig mindretall. Men hvis det er noe man kan si helt sikkert så er det at man ikke skal ha CV i et for lite rom,syns selv det ikke er mye å diskutere. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Og til de som mener man blir fort lei av lyden i CV: Har hatt de i et år og syns det minst like morro å skru opp nå som når jeg fikk de. 9083066[/snapback] Spilt mange minutter med de da 30-40 9083675[/snapback] Blir fort noen timer av gangen ja. Lenke til kommentar
per0 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Vil nok kjøpe hos klubben, grenser hva jeg kjøper på nettet.. Men nad eller cambridge til den dali'n? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Nja,vanskelig å si. Hvorfor ikke ta en tur selv og høre hvilken som passer deg best? Har hørt flest som har brukt NAD med Dali,men tror ikke nøytraliteten til Cambridge vil stanse for mye av moroa Dali skaper med høyttalerne sine. Lenke til kommentar
per0 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Hvilken nad bør jeg gå for da? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Nja,noe vil nok si C352 men jeg tror C325 kan gjøre nytten også. Syns fortsatt Cambridge er et godt valg om du ikke allerede har tatt en tur og bestemt deg for NAD. Lenke til kommentar
per0 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Nja,noe vil nok si C352 men jeg tror C325 kan gjøre nytten også. Syns fortsatt Cambridge er et godt valg om du ikke allerede har tatt en tur og bestemt deg for NAD. 9100764[/snapback] Hvilken Camb. mener du er et godt valg da? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Alle er gode, men syns nok 640A er verdt det ekstra å betale Lenke til kommentar
per0 Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Sa jeg gjor et bra valg vis jeg velger camb. 640A og dali concept 6? Hvilke kabler trenger jeg? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Uten tvil et godt valg. Du trenger høyttalerkabler fra forsterker til høyttalere og signalkabel fra lydkilde til forsterker. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Forslag til kabler: Høyttalerkabel Signalkabel Vil også anbefale å investere i bananplugger eller spader, for å skåne kabeltuppene for slitasje under montering og demontering, flytting og bytting av komponenter. Lenke til kommentar
rbn Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 for 5-6000,- og med interesse for metal, vil jeg anbefale deg å lytte på Dali/Proson høyttalere. Begge merkene spiller meget godt til en liten penge. Forsterkermessig kommer du langt med NAD som drivverk, eventuelt Harman Kardon om du finner noe du har råd til. Mye watt pr krone her. Kabler trenger du ikke bekymre deg for. Rundt 10kr metern i enhver elektrosjappe fungerer utmerket. Cervin Wega vil jeg ikke anbefale til metal, men de spiller riktignok høyt. Så hvis du bare vil buldre så kjører du på! Lykke Til! Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Forsterkermessig kommer du langt med NAD som drivverk, eventuelt Harman Kardon om du finner noe du har råd til. Mye watt pr krone her. Kabler trenger du ikke bekymre deg for. Rundt 10kr metern i enhver elektrosjappe fungerer utmerket. Cervin Wega vil jeg ikke anbefale til metal, men de spiller riktignok høyt. Så hvis du bare vil buldre så kjører du på! 9161754[/snapback] [Pirkemodus] Drivverk er vel ikke forsterkeri, men heller det komponentet som snurrer plater Cerwin Vega, pass på V og W! [/Pirkemodus] Sånn generelt sett anbefaler jeg ikke CV til noe annet enn lydtrykk. De som har bedre ting å gjøre enn å hyle etter mer watt her og der og har stor interesse av å sprenge trommehinner så vel som høyttalerelementer liker det vel dog. Lenke til kommentar
per0 Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Disse jeg da bør bruke på til høytalerne og ut fra forsterkeren? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jepps,gjør det mye lettere under flytting eller bytting av forsterker eller høyttalere. Lenke til kommentar
per0 Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Er det 1 par i en sånn pakke? trenger vel da isåfall 4 pakker? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Du skal da ha stereo og trenger to pakker. Fire i hver. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Bare av nyskjerrighet; hvordan fester man kabelen til spadene? Legger man den bare inni der og klemmer rundt med en tankg eller noe? Eller må det loddes? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 De som linkes til er så enkle som at du vrir den nedre delen så hullet blir større for så å vri tilbake igjen. Ganske likt det som brukes på en del høyttalerterminaler. Lenke til kommentar
per0 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Nettet her går så sabla tregt så får ikke opp noe særlig på klubben sine sider, men hva blir totalprisen på dette? Gleder meg til innkjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå