Gå til innhold

skal ha stereo

Anbefalte innlegg

Vil ha skikkelig stereo nå. Har ikke noe spesielt peil på hva jeg må ut med for skikklig anlegg, men setter en grense på 5-6k.

Skal brukes mest til musikk, blandt annet metall så det rister i hele huset :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komisk hvor lite informerende trådene kan bli for tiden.

Les gjennom forsterker og høyttalerguidene som ligger her så vil du vite langt bedre hva du skal se og spørre etter.

CV er absolutt et godt valg for metal og husristing(Om forutsetningene er der). Om det ikke er helt oppnåelig kan man alltids se på den "klassiske" Dynavoice F6+Cambridge 640A komboen.

Lenke til kommentar
Vil ha skikkelig stereo nå. Har ikke noe spesielt peil på hva jeg må ut med for skikklig anlegg, men setter en grense på 5-6k.

Skal brukes mest til musikk, blandt annet metall så det rister i hele huset  :w00t:

9074361[/snapback]

Se på Netthandelen og by på Xindak-forsterkeren som slutter i morgen. Den er på 2x100 W og går for 4-5000 kr.

Eksemplariske testresultat fra Lyd & Bildeo og Fidelity der den har tatt over referanseplassen fra Abrahamsen.

Begynner du med noen CV høyttalere som banker og slår gir den kraft nok og når du bestemmer det for virkelig god lyd og ikke bare høy kan den brukes til "høyttalere" for seriøs HiFi. Tenker da Bower & Wilkins, Dali, etc :thumbup:

PS. Den veier 25 kg

Lenke til kommentar
Se på Netthandelen og by på Xindak-forsterkeren som slutter i morgen. Den er på 2x100 W og går for 4-5000 kr.

9075702[/snapback]

Denne du tenker på? Jeg har den, fantastisk god forsterker! Kostet 8 lakser da den kom.

Den har en strømforsyning på 400watt, som er ganske mye i forhold til prisen.

Den har også 2 høykvalitets RCA innganger + ett sett med XLR.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Ser nå ikke ut som den kommer til å slutte ved 4-5000 ;) Virker som det er mange som håper på et kupp nå i sommer.

9077457[/snapback]

Varierer litt ja, fikk min for 4100 kr. Betalt den i går så den kommer nok i posten før neste helg :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor stort rom skal det brukes i? Kan være du kan klare deg med VE-8, som koster betydelig mindre enn CLS-10.

9076700[/snapback]

Ganske lite egentlig, så tror nok at VE-8 skal holde. cambridge 640A som er bra til dem eller?

Lenke til kommentar

Nja,NAD er nå merket som brukes av flest CV-eiere. Men Cambridge har jo bevist at de er like sterke så gjør nok nytten de og.

Men hvis rommet er "ganske lite" syns jeg egentlig CV blir feil i utgangspunktet,men det er nå kun min mening.

Lenke til kommentar
Nja,NAD er nå merket som brukes av flest CV-eiere. Men Cambridge har jo bevist at de er like sterke så gjør nok nytten de og.

Men hvis rommet er "ganske lite" syns jeg egentlig CV blir feil i utgangspunktet,men det er nå kun min mening.

9081141[/snapback]

Ikke kun din mening nei, isåfall må det bli den minste høyttaleren. CV har såpass "dårlig" lyd fra før at gjør man arbeidsforholdene dårlig i tillegg vil man angr seg.

Å montere en middels stor eller stor CV høyttaler i ett lite gutte/jente-rom for så å skru opp lyden til godt over normalt lyttenivå finnes det vel knapt ett menneske i verden som vil synes det blir bra lyd. Ihvertfall over tid :whistle:

Lenke til kommentar
hva med DALI Concept 6 og cambridge, evt nad?

9082252[/snapback]

Kjenner ikke mye til Dali men ville heller gått for en Infinity Beta 40. Dette er noe av det beste, kanskje det aller beste du får for pengene skal du ha både god lyd og høy lyd.

De veier myyye mer en Concept og er antakelig da bedre bygd og har kraftigere element.

Infinity Primus vant sammen med H/K en Eisapris for beste hjemmekino i budsjettklassen. Stativhøyttalerne til Beta vant en test blant stativhøyttalere i Lyd & Bilde.

BMH sender også fraktfritt.... :w00t:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Om ordene hans ikke var nok syns nå jeg at Concept 6 og Cambridge kan funke fint for deg. Er selv stor fan av Dali og vet hva de kan få til når de får kreftene de ønsker.

Men hvis du skal kjøpe andre steder enn klubben bør du absolutt vurdere tipset til Zatuu også,Infinity lager uten tvil kvalitet de også. Eneste ankerpunktet med dem er at de veier en del (22 kg hver),men om det ikke er noe problem for deg så go for it.

Lenke til kommentar
Men hvis du skal kjøpe andre steder enn klubben bør du absolutt vurdere tipset til Zatuu også,Infinity lager uten tvil kvalitet de også. Eneste ankerpunktet med dem er at de veier en del (22 kg hver),men om det ikke er noe problem for deg så go for it.

9082461[/snapback]

At de veier mye er ikke ett ankepunkt, i HiFi verden er det ett tegn på kvalitet, spesielt blant budsjettutstyr.

Edit: Som sagt kjenner jeg ikke mye til Dali og velger du disse bommer du nok ikke uansett :)

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Var mer ment i tanke på at det var et lite rom og at de kunne være vanskelig å få på plass ;) Når det først er gjort er det jo ikke noe problem.

Men vekt er ikke alltid et kvalitetstegn ;) Velger mine 15 kg Dali foran 40 kg Proson hvilken som helst dag ;)

Lenke til kommentar

VE-8 trives godt i små til middels rom, så har du lite rom, og vil ha god trøkk, så kan de anbefales. Skal også sies at de er svært fintspillende til CV å være, diskanten var mye mer behagleig enn jeg forventa, og 8" elementene funker fint til mellomtone, virker det som.

Og til de som mener man blir fort lei av lyden i CV: Har hatt de i et år og syns det minst like morro å skru opp nå som når jeg fikk de. :p

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...