Gå til innhold

Beste gaming mus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker ikke g5 jeg. Musen er så glatt at handa bare glir. Det problemet hadde jeg aldri med min mx510 som jeg brukte før.

9176768[/snapback]

Ikke nye G5.. dessuten så har Mx518 akkurat samme glatte overflate som gamle G5 bortsett fra at G5 er litt sånn gummiaktig på sidene

Lenke til kommentar
Liker ikke g5 jeg. Musen er så glatt at handa bare glir. Det problemet hadde jeg aldri med min mx510 som jeg brukte før.

9176768[/snapback]

Ikke nye G5.. dessuten så har Mx518 akkurat samme glatte overflate som gamle G5 bortsett fra at G5 er litt sånn gummiaktig på sidene

9177647[/snapback]

Jeg har ikke prøvd nye g5, men den jeg har prøvd har en ruglete overflate som blir for glatt.

Lenke til kommentar

9176768[/snapback]

9177647[/snapback]

Jeg har ikke prøvd nye g5, men den jeg har prøvd har en ruglete overflate som blir for glatt.

9177657[/snapback]

hvis det er noe som er glatt med nye G5 skal du ha bra silke-hender as.. Du mister ikke grepet på G5 2007 edition!

Lenke til kommentar
Kan noen si meg om det er noen trådløse mus som er gode?

9180475[/snapback]

Jeg kan ikke snakke av erfaring, men det blir sagt at trådløse mus har et delay. Dvs. at bevegelsene på skjermen henger litt etter musa. Dette må jo være svært lite, men vil du spille litt "seriøst" må det være irriterende. :) Så vidt jeg vet så er det ingen spillere på konkurransenivå som bruker trådløse mus.

På en annen side: skal du bare spille poker og WoW så er trådløst mus sikkert like bra/bedre enn vanlig mus. :)

Lenke til kommentar
Kan noen si meg om det er noen trådløse mus som er gode?

9180475[/snapback]

Jeg kan ikke snakke av erfaring, men det blir sagt at trådløse mus har et delay. Dvs. at bevegelsene på skjermen henger litt etter musa. Dette må jo være svært lite, men vil du spille litt "seriøst" må det være irriterende. :) Så vidt jeg vet så er det ingen spillere på konkurransenivå som bruker trådløse mus.

På en annen side: skal du bare spille poker og WoW så er trådløst mus sikkert like bra/bedre enn vanlig mus. :)

9180678[/snapback]

Jeg har god erfaring med trådløs mus (2-3 år) og om du skal kjøpe trådløs.. så ikke kjøp annet enn G7 dog den er dyr! Men delay.. musa rapporterer 500 ganger i sekundet.. G5 rapporterer 1000 ganger i sekundet.. et menneske har ikke MULIGHET til å kjenne 500 rapporter i sekundet.. Så.. delayet.. er bare tøv.. du merker det ikke

Lenke til kommentar
[så.. delayet.. er bare tøv.. du merker det ikke

9180909[/snapback]

Forstår jeg deg rett når du sier at det er et delay man ikke merker, eller at det ikke er et større delay enn på "vanlig" mus?

Lasermus går også for å "skippe" -- uten at jeg snakker om erfaring fordi jeg aldri har brukt trådløs.

ikke kjøp annet enn G7

G7, har jeg lest et sted, har samme sensoren som G3 og G5.

Endret av Monster
Lenke til kommentar
[så.. delayet.. er bare tøv.. du merker det ikke

9180909[/snapback]

Forstår jeg deg rett når du sier at det er et delay man ikke merker, eller at det ikke er et større delay enn på "vanlig" mus?

Lasermus går også for å "skippe" -- uten at jeg snakker om erfaring fordi jeg aldri har brukt trådløs.

ikke kjøp annet enn G7

G7, har jeg lest et sted, har samme sensoren som G3 og G5.

9181012[/snapback]

*

Den har delay men det er for lite til at du merker det.. tenk deg.. inget menneske på denne jord har så raske reflekser og syn at man kan kjenne 500 rapporter i sekundet.. så fra de 1000 rapportene i sekundet som G5 drar så merker du ingenting.

Skippe.. Nope.. bare ikke ha en musematte med masse smuler og diverse.. ikke bra..

G7 har samme optiske Lasermotor som G3 og G5.. men siden den er trådløs så rapporterer den ikke like mye.. men det er ikke noe man kan merke

Lenke til kommentar
307658.jpg  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :love:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: finnes rett og slett ikke bedre, dere som sier G5 og ikke har hatt mx518 fra før sier jeg bare:  :nei:

9149582[/snapback]

har hatt MX510.. Jeg liker nesten alle logitech muser jeg.. :) Men som sagt så er det din egen prestasjon som gjør musa di god.. Musa bare hjelper deg dit :p Men jeg liker stadig G5 bedre.. pga senseknappene er på én side av rullehjulet og fordi den er Optisk Laser og ikke optisk LED. Men.. Mx518 er god <3 :):love:

9154696[/snapback]

Optisk laser er ikke likegod som optisk LED. Derfor er LED alltid å foretrekke foran Laser. Jeg gikk i fellen og kjøpte meg en Logitech G3 (make innmat som G5, bare lettere og annen form, lik som MX300) og den skipper hvis jeg beveger den for fort. Dette er ikke et stort problem for meg, siden jeg spiller med relativt high-sens, men for folk med low sens, er absolutt optisk å foretrekke FORAN laser. Og jeg har en ren Qpad CT 3 mm musematte. Jeg har også testet musen på flere matter og overflater. Optisk vinner alltid her, det samme gjør optisk i testen jeg har linket til under.

Konklusjonen er at Optisk ER bedre enn laser per i dag.

EDIT:

Se her for testen jeg snakker om, som vil kunne svare på de fleste spørsmål.

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar
Enig med sistnevnte. Noen som vet om det er samme tilfelle med lasermus fra andre enn Logitech? Les dette, så skjønner dere hva jeg snakker om. Har uansett funnet drømmemusen min nå.

9181361[/snapback]

Tviler ikke på at for deg er LED bedre... men det er smak og behag.. det finnes sikkert noen som for seg selv syns at kulemus er bedre enn Laser og.. For min del så er Laser bedre.. Slipper svært rødt lys og.. Men.. jeg kan helt klart venne meg til en LED mus fordet.. Det går ikke an å si at LED er best uansett hva.. fordi musa er så god som man selv gjør den til.. det kommer man bare ikke fra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...