Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nok strøm på pc?

Anbefalte innlegg

Jeg har dette i PCen min: Abit AW9D-MAX, Core 2 Duo 2,13@2,13, Sapphire Radeon HD 2900XT, 1024MB Kingston HyperX PC5400 @ 4-4-4-12, 250GB WD S-ATA, En ekstern HDD på USB 320GB, mus, tastatur, SteelSound 5H headset.

Kjører på Vista pga DX10 spill. Jeg har 580W Hiper Modulær, men den piper, akkurat som det ikke er nok strøm, hvor galt er forbruket på pcen min egentlig?

Haster med svar, takk på forhånd (ved evt. skrivefeil i posten min så er speccsene i siggen min)

Jim Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt med bare skjermkort og HK (CPU seff), bare HK, alt, og med vifter, uansett piper det bortesett fra når skjermkortet ikke er i. Men det skjer det samme med en 500W bZerk også. Har regna ut at pcen min trekker 371W, så det er laaangt unna. Undres på om det at den må ha to PCI-E kontakter har noe å si. At den ene kursen drar for mye og den andre ingenting (overgang fra molex-6pin)

EEEDIIIT! Og Problemet er at den ble kjøpt på NaIT06, og jeg vet ikke hvem som hadde butikken, greit nok, kan vel finne ut av det, men eska med alle kablene bortsett fra PCI-E og en 4pin ble stjelt der... :S

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar

ja, du har MER en ok strøm. har samme PSU selv, og selv med 2 stykk 2900XT så drar den det med stor letthet.

er du sikker på at det er PSU som piper? skjermkort kan av og til pipe hvis duhar glemt å koble til esktra strømforsyningskabelen bakpå kortet f.eks. prøv æ legge øret til pcen og høre om det faktis er PSU som piper.

Selvfølgleig hjelper det også å vite om det er "ren" pipelyd som høres som den er ment som en avdarsel, eller om det er piping som kan være følge av defekt i PSU. Jeg har hørt at noen typer defekter (som ikke nødvenidgvis gjør at PSU ikke fungerer skikkelig) kan lage ulyder. I så tilfelle før du den ok på retur uten problemer.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Det er ikke sånn piping som speaker, men som overload.

EDIT: Les oppdatering på min forrige post, litt info

EDIT 2: Har sendt mail til Hiper nå, håper på svar på mandag. Litt surt å må bruke to PSUer på tilsammen 1080W for å kjøre en pc som treger en tredjedel.

BTW, jeg kjørte systemet mitt på en 400W, og i følge http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine så skulle den ha klart jobben også, men den sprengtes ganske bokstavelig

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar

Orker ikke edit igjen... Min bZerk som er kjørt på dette systemet drog heller ikke denne pcen uten pipinga: AMD Athlon 64 3500+ S939, 1,5GB DDR PC 3200, NVidia GeForce 7800GTX, 160GB HDD, diverse mus og tastatur og anlegg

Lenke til kommentar
HEY YO folkz, kan BIOSen ha noe å si, aka oppdatering?

9074329[/snapback]

Høyst usansynlig. om det faktisk er PSU som piper, så har jo PSU absolutt null og niks å gjøre med BIOS...

Det blir nevnt et par innlegg opp at dette visstnok er et kjennt problem med noen Hiper580wattere, så jeg vil annta det er sansynligvis problemet du opplever.

-Stigma

Lenke til kommentar
HEY YO folkz, kan BIOSen ha noe å si, aka oppdatering?

9074329[/snapback]

Høyst usansynlig. om det faktisk er PSU som piper, så har jo PSU absolutt null og niks å gjøre med BIOS...

Det blir nevnt et par innlegg opp at dette visstnok er et kjennt problem med noen Hiper580wattere, så jeg vil annta det er sansynligvis problemet du opplever.

-Stigma

9074497[/snapback]

Med manglende overgang molex-6pin så lagde jeg meg en slik og brukte bare Hipern, og stille ble det :D Skal få meg en go Thermatake Thoughpower 850W i august

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...