Sherra Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg vurderer å åpne konto i Bank2. Kun en konto (nettbank) hvor jeg har sparepengene mine, altså ikke VISA-kort. Men på utfyllingsskjemaet må jeg velge hva slags konto jeg ønsker. Sparekonto og plasseringskonto er blant alternativene. Hva er forskjellen? Vil man få maks rente på begge? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Sparekonto 2,10 % Plasseringskonto* 4,91 % * Rentesatsen for Plasseringskonto gjelder fra første krone, men med minimum innskudd kr 50 000,-. Renten gjelder fra 18. juli 2007. Renten på innskuddskontiene beregnes etterskuddsvis og legges til innskuddsbeløpet, kapitaliseres pr. 31. desember, og/eller ved oppgjør av kontoen. Ved overtrekk på innskuddskonti beregnes en overtrekksrente på 18,00 % p.a. Dette finner jeg under "Priser" på Bank2s side. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Sparekonto 2,10 %Plasseringskonto* 4,91 % * Rentesatsen for Plasseringskonto gjelder fra første krone, men med minimum innskudd kr 50 000,-. Renten gjelder fra 18. juli 2007. Renten på innskuddskontiene beregnes etterskuddsvis og legges til innskuddsbeløpet, kapitaliseres pr. 31. desember, og/eller ved oppgjør av kontoen. Ved overtrekk på innskuddskonti beregnes en overtrekksrente på 18,00 % p.a. Dette finner jeg under "Priser" på Bank2s side. 9073534[/snapback] Ja, men jeg forstår fortsatt ikke hva forskjellen er. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Forskjellen er vel at Plasseringskontoen har mistekrav på innskudd, og det er sikkert strengere regler for antall uttak i året osv. Jeg fant ikke god forklaring på dette på hjemmesiden, så dette syntes jeg du bør skrive en epost om til banken før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Som jeg skrev i den andre tråden er det ingen begrensninger på plasseringskontoen bortsett fra at ikke man kan ha kort knyttet til den. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Bumper denne tråden jeg, da jeg trenger svar på følgende: Kan jeg overføre fra plasseringskonto til personkonto som er knyttet til Visa-kort og kan jeg betale regninger o.l. fra plasseringskontoen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå