boundishh Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 jeg har litt lyst til og teste og fylle høyoktan på mopeden min( en FZ 50) er det mulig eller blir det kluss med tenninga da? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Det kan du jo gjerne gjøre, men det er bortkastede penger. Og det blir ikke kluss med tenninga. Det blir det hvis du fyller bensin med for lav bankefaktor, da kan du få tenningsproblemer. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg har fyllt opp min med 99 oktan. Den gikk ikke noe bedre, men den er mye villigere på turtallet, motoren mister ikke tenningsslagene like my som på vanlig 95 oktan. Det blir også mindre putring når man bremser på motoren. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 høy oktan er jo ikke shell 99 oktan tenker på 100 og opp jeg Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hva ønsker du å oppnå med det? Om du har problemer med tenningsbank eller noe kan det hjelpe, men motorel vil ikke gå noe bedre. Det er omtrent akkurat like mye kjemisk energi i bensinen uansett oktantall, det er bare en indikasjon på hvor mye energi som må til for å sette i gang forbrenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå