Christian86 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 En kameraet av meg som jeg har jobbet med på tidligere ungdomsprosjekter, blant annet på min videregående skole skal etablere et mediested for ungdom. For at dette skal lykkes skal vi søke stønad, men jeg tenker at vi burde ha et bankforhold som gir oss gode muligheter og økonomisk kontroll. I den forbindelse så lurer jeg på hvilke banker som er best egnet? Jeg har vært innom tanken på Handelsbanken, DNB og Nordea, men jeg er usikker. Mine foreløpige tanker siden jeg skal få administrativt ansvar er at banken burde ha: - nettløsning - god kortløsning - minimalt med gebyrer - god avkastning Vi skal ikke generere noen særlige inntekter, men avkastning på pengene vi får kan være en fordel tenker i hvert fall jeg. Kortdelen er for å gjøre at vi har et kredittkort eller vanlig betalingskort som vi kan bruke når vi kjøper utstyr etc. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Skandiabanken koster 250 kr pr år ( for visa kortet) Resten er gratis. Jeg har også dnb nor og der koster det å overføre penger osv og gebyrer på alt. ( bruker nesten ikke banken men har betalt 450 i gebyrer i år) Handelsbanken er en skandale og et datterselskap man ikke burde bruke. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 skal du opprette konto for frivillig org. trenger du som oftest ett frivillig org nr. Fiks det gratis på brønnøysundregistrene. Du må også gjerne ha noe skriftlig noe som ett styrevedtak som gjør deg til disponent av kontoen. Da skal det gå glatt Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 skal du opprette konto for frivillig org. trenger du som oftest ett frivillig org nr. Fiks det gratis på brønnøysundregistrene. Du må også gjerne ha noe skriftlig noe som ett styrevedtak som gjør deg til disponent av kontoen. Da skal det gå glatt 9092374[/snapback] Mange takk. Jeg skal i "møte" med han i dag for å diskutere saken, og se hvordan vi gjør dette fremover. Han er egentlig daglig leder, men ville ha meg fordi jeg er flink til å tenke økonomisk, mens han er litt for flink til å bruke penger (jeg aner utfallet) Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Skandiabanken koster 250 kr pr år ( for visa kortet) Resten er gratis. Jeg har også dnb nor og der koster det å overføre penger osv og gebyrer på alt. ( bruker nesten ikke banken men har betalt 450 i gebyrer i år) Handelsbanken er en skandale og et datterselskap man ikke burde bruke. 9074871[/snapback] Jeg tror ikke Skandiabanken lar deg åpne en organisasjonskonto, da må man eventuelt ha en personlig konto hvor organinasjonen har pengene sine, kanskje ikke det mest ryddige. Jeg disponerer en organisasjonskonto i Nordea, der er renten 0,1%, jeg får ikke nettbank og må betale 7,- per giro jeg betaler! Det suger. Har også disponert en organisasjonkonto i DnB, en kompis av meg fikk bruke nettbank der, da han hadde nettbank i DnB allerede. Men om du finner en bedre bank for organisasjonen din så rop ut! Jeg er klar som ett egg til å bytte bank, har bare ikke følt at tiden jeg eventuelt vil bruke på å skifte bank tilsvarer det lille jeg kan spare... Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 DnB suger versting! Aldri velg det. Jeg er økonomisk ansvarlig for en ideell, politisk organisasjon og vi har for øyeblikket DnB. De suger penger ut av deg for hver minste lille ting. 500 kroner måneden for nettbank!? Jeg er ute etter akkurat det samme som trådstarter, og står nå mellom Handelsbanken og Nordea. Personlig har jeg SkandiaBanken, og jeg synes jeg hørte noe om at de hadde tenkt til å starte med organisasjonskontoer også, men det ser ikke ut som de har gjort det. Jeg disponerer en organisasjonskonto i Nordea, der er renten 0,1%, jeg får ikke nettbank og må betale 7,- per giro jeg betaler! Det suger. Har også disponert en organisasjonkonto i DnB, en kompis av meg fikk bruke nettbank der, da han hadde nettbank i DnB allerede. 9095387[/snapback] ...men derimot hvis man ikke har DnB-konto selv, er det verre. Hvorfor får du ikke nettbank i Nordea, og er ikke det gratis? Finnes det andre alternativer enn DnB, Handelsbanken og Nordea? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Vi fikk tilbud om folio og høyrentekonto fra Bank2, pluss vanlig visa classic. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg disponerer en organisasjonskonto i Nordea, der er renten 0,1%, jeg får ikke nettbank og må betale 7,- per giro jeg betaler! Det suger. Har også disponert en organisasjonkonto i DnB, en kompis av meg fikk bruke nettbank der, da han hadde nettbank i DnB allerede. 9095387[/snapback] ...men derimot hvis man ikke har DnB-konto selv, er det verre. Hvorfor får du ikke nettbank i Nordea, og er ikke det gratis? 9300776[/snapback] Fikk bare vite at jeg ikke kunne få nettbank på en organisasjonskonto, dette er kanskje 2 år siden. Kanskje det hjelper om man har eget organisasjonsnummer, det hadde ikke vi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå