Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bruk av Visakort på nettet - risiko

Vidi

Anbefalte innlegg

Jeg har handlet mye på nettet i flere år nå, fra både store og små foretak.

Spørsmålet jeg stiller meg er om det kan være risikofylt å ikke ta høyde for eventuelle farer, som at selskapene f.eks. bevarer CVC-koden og annen sårbar informasjon.

Har vurdert å bestille et nytt kort nå i disse dager, da jeg blir litt nervøs over å ha 20 000 - 30 000 på en lønnskonto, når det tross alt er mange som har mulighet til å tømme kontoen min dersom det er ønskelig.

Det kan være trygt nå og mange år fremover, for alltid som sådan, men hvem vet.

Noen erfaringer/råd/tips er?

Endret av Vidi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan be banken om en utskrift som viser alle bevegelser på kontoen den og den måneden. Ville tro at dette kunne hjelpe deg til å føle deg tryggere.

9072940[/snapback]

Jeg har god kontroll på bruken, men jeg bekymrer meg for risikoen som ligger i at de som vil kan tømme kontoen min.

Noen som er kjent med hvilke rettigheter man har dersom noe sånt skulle skje?

Lenke til kommentar

Ja, man får pengene tilbake hvis det skjer noe, men å få tilbake pengene kan jo ta tid, kan det ikke? Og har man 0 kroner på konto, regninger/mat utgifter osv. Det er jo ikke alle som har familie og venner som kan hjelpe til hvis det først skjer, det blir mye fram og tilbake for å få orden på alt.

Hvorfor ikke skaffe en sparekonto? Jeg har en sparekonto, og 90% av pengene jeg får inn hver måned settes inn på den. Så overfører jeg heller penger fra sparekontoen hvis det blir nødvendig. Det verste jeg kan miste fra "hovedkontoen" er 2000-3000 kroner, og skjer det så har jeg nok av tusenlapper å ta av fra sparekontoen.

Skaff deg en sparekonto du Vidi. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...