maritimeD70 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Hei, jeg har gravd i arkivet og fant dette foto fra 2005. Jeg har satt sammen to stk foto som er tatt med Nikkor fisheye 10,5 mm, f2,8. jeg har software for å "brette ut" foto fra fisheye men benytter det skjelden. Jeg synes foto fra fisheye skal benyttes med de effektene som ligger i objektivet, litt cropping blir det ofte enten man "bretter det ut" eller ikke. Veien som er til venstre og høyre i foto en den samme og den er rett som en "snor". Man kan si at fotoet er fake, men artige efekter skader ikke av og til synes jeg. Jeg mener å huske at overlapingen på fotoene var stor. Innsjøen og bakgrunnen er reell. Foto er tatt med Nikon D70. Har mistet Exif her. Fotoet har en litt artig historie. Det dukket opp en skilpadde i gata hvor jeg bor. Den var relativt stor ca 25 cm. Vi tok vare på den i 2-3 dager, men da det ikke var noen eiere som meldte seg dro jeg til denne innsjøen for å sette den ut i det fri. Foto er fra Vat Jan, Thailand. MVH Terje Edit: Jeg ser nå først at foto er skjevt. (og jeg som retter med 2 desimaler av og til) Har nå rettet det opp. Endret 14. juli 2007 av maritimeD70 Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Likte bildet, og synes ikke det gjør noe at veien er den samme på på begge sider. Eneste jeg så, var at himmelen på det høyre bildet var mye blåere enn den på det venstre, og det ser ut til at det er mye støy. Bortsett fra det; fint, likte spesielt godt vannet nærmest her, hvor skyene reflekteres og gresset på høyre side:) Trodde først det sto; "Hei, jeg er gravid arkitekt" ... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Var litt vanskelig å se noen andre detaljer enn gresset pga størrelsen. Syns det så litt snodig ut når jeg leser at veien egentlig er rett. (Fisheye, 10.5mm?? Hva er det?) Lenke til kommentar
maritimeD70 Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Var litt vanskelig å se noen andre detaljer enn gresset pga størrelsen. Syns det så litt snodig ut når jeg leser at veien egentlig er rett. (Fisheye, 10.5mm?? Hva er det?) 9073649[/snapback] Et fisheye er et objektiv med stor vidvinkel, (180 grader). Det gir store forvregninger og alt kommer på lang avstand. Kan benyttes for spesielle formål/efekter. Lenke til kommentar
maritimeD70 Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Først vil jeg si unnskyld, jeg gjorde to feil her. 1) Litt skjevt foto 2) Dette innlegget skulle hvert postet under pano-tråden. Jeg ble forstyrret og "mistet tråden" under dette innlegget. Jeg var inne på pano-tråden da jeg logget meg inn, ble "kastet ut" og kom feil inn igjen. (Ikke så greit når man er 44 mere en minstekravet i "18 års tråden") Takk for kommentarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå