Orjan90 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hei. Jeg har nylig kjøpt Canon EOS 350D og en kompis har spurt meg om å ta bilder av bilen hans. Noen som har tips og vinkler osv osv? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Nei. Men du kan prøve å søke etter bilbilder på flickr, pbase og andre bildebanker for å få litt insirasjon. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Nei.Men du kan prøve å søke etter bilbilder på flickr, pbase og andre bildebanker for å få litt insirasjon. 9072630[/snapback] Synes jo det er veldig tøft med panorering. Her ser du hvordan du panorerer og resultet: Wikipedia MVH Andreas Lenke til kommentar
netrex Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Bilder i fart er kult. Men da er det kjekt med to biler, ta bilder fra den du ikke skal ha bilder av så klart Lukkertid på 1/60, 1/160 kan gi fin skarphet på bilen men shjul og bakgrunn blir uklar. Trenger ikke høy fart for at det skal se ut som om det er tatt i høy fart. Nedblending til mindre blender (større tall) kan hjelpe på å få opp lukkertiden om du sliter med å få det mørkt nok ved lengre lukkertid. Dybdeskarpheten har ikke så mye å si om den går lenger bak enn bilen ettersom den er i fart og alt bak blir uklart uansett (med mindre du har veldig kort lukkertid så klart, og fryser alt i bildet). Lave vinkler er ofte kult. Nært helst, så nært at det fyller bildet. Pass på å ha bilen en plass den hører til, på veien eller i terrenget, ettersom hvilken type bil så klart. Med en fin bakgrunn kan den også så andre plasser så klart. Om du har polariseringsfilter, kan du justere hvilke refleksjoner du vil se i bilen, noe som kan gi en renere, mer sublim og elegant bilde synes jeg. Husk solblenderen om du får sola fra siden, så du slipper refleksjoner i objektivet fra den. Vet ikke om dette hjelper noe, men noen ideer er det hvertfall Lykke til med bildene, håper du legger ut noen eksempler så vi får se hva du fikk til Endret 14. juli 2007 av netrex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå