Peterman Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Finnes det noe register jeg kan slå opp i, som lister eiere av leiligheter / hus? Naboleiligheten min leies ut til en amøbe som spiller alt for høy musikk. Jeg vil ringe eieren av leiligheten og "gjøre oppmerksom" på at hans nye leieboer plager alle naboer rundt seg med høy musikk. Har selvsagt snakket med den nye naboen, men han kommer med standardargumentet "såpass må du tåle". Ettersom jeg som regel jobber over 50 timer i uka, er tolleransen for høy rap på kvelden, midt i uken svært lav. Lenke til kommentar
sjbnil Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Finnes det noe register jeg kan slå opp i, som lister eiere av leiligheter / hus? Naboleiligheten min leies ut til en amøbe som spiller alt for høy musikk. Jeg vil ringe eieren av leiligheten og "gjøre oppmerksom" på at hans nye leieboer plager alle naboer rundt seg med høy musikk. Har selvsagt snakket med den nye naboen, men han kommer med standardargumentet "såpass må du tåle". Ettersom jeg som regel jobber over 50 timer i uka, er tolleransen for høy rap på kvelden, midt i uken svært lav. 9072536[/snapback] Har du ikke et borettslagsstyre å gå til, en formann i et sameie eller noe lignende? De har oversikt over slikt. Vet dessverre ikke om noe register... Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Ring politiet og si at det er en som forstyrrer ro og orden? Ihvertfall om det dreier seg om sent utpå kvelden/tidlig om morgenen. Burde få naboen til å holde annlegget sitt nede. Såvidt jeg vet finnes det ikke noe register for slikt, så du må nesten bare spørre han, eller så bør du se om det finnes et borettslagstyre eller lignende som du kan gå til, som sjbnil sier. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Finner du noe om du søker på adressen på ggulesider ? Edit: da må de vel ha registrert sin telefon på adressen Endret 15. juli 2007 av Freud Lenke til kommentar
KS Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Finnes det noe register jeg kan slå opp i, som lister eiere av leiligheter / hus? Naboleiligheten min leies ut til en amøbe som spiller alt for høy musikk. Jeg vil ringe eieren av leiligheten og "gjøre oppmerksom" på at hans nye leieboer plager alle naboer rundt seg med høy musikk. Har selvsagt snakket med den nye naboen, men han kommer med standardargumentet "såpass må du tåle". Ettersom jeg som regel jobber over 50 timer i uka, er tolleransen for høy rap på kvelden, midt i uken svært lav. 9072536[/snapback] Naturligvis, slik gjør du: Borettslag: Finn ut leilighetsnummeret. Vanligvis er dette en enkel sak. Ta kontakt med ditt boligbyggelag, feks. OBOS, og spør om andelsnummeret til denne leiligheten. Spør også om orgisasjonsnummeret til borettslaget dit. Deretter ringer du Statens Kartverk på tlf 32 11 88 00, oppgir org nr og andelsnummer og spør om å få vite hjemmelhaver (eier). Deretter får du håpe at eieren står i telefonkatalogen. Selveier: Igjen kan Statens Kartverk oppgi eier men da må du vite hvilken kommune det gjelder (burde være en smal sak) og gårsnummer og bruksnummer (burde også være enkelt, er helt sikkert det samme som ditt) og seksjonsnummer. Seksjonsnummeret kan du sikkert få fra teknisk etat i kommunen din som må godkjenne alle planer om seksjonering. Noen kommuner er ennå ikke overført til Statens Kartverk, sjekke din kommune her. Hvis den ikke er overført ringer du den lokale tingretten. Kanske lettere å spørre forretningsfører? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå