pumba50 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Rasefrykt er et gammelt begrep som ligger å "ruster i systemet". Det kan gjerne være et mindretall som fremdeles bruker rasistiske uttrykk, men faktumet er at det er egentlig et dødt begrep, ingen frykter lengre innvandrerne. Vi har levd sammen i lang lang tid. Halve Oslo består jo av innvandrere. Innvandrerne er blitt endel av den norske kulturen kan man si. Men disse innvandrerne som er voldelige, i gjenger osv, skal jo selvfølgelig dømmes på lik linje med en annen vanlig nordmann. 9085776[/snapback] Jeg kan ikke si meg helt enig. Det er fortsatt en stor gruppe nordmenn som ikke vil la innvandrere integrere seg i Norge, nettopp på det grunnlag at mange av de oppfører seg dårlig, og siden verden ikke er rettferdig burde alle straffes. Personlig er jeg for totalstopp av innvandring til Norge, og at de som slipper inn må gjennomgå tester og opplæring, så de blir fornorsket. På en måte det samme som skjedde med samene(var det 80 tallet?), men ikke så groteskt. Jeg støtter også tankegangen til Nasjonaldemokratene, og dermed utsagnet "verdens beste land for verdens beste folk. De som ikke kan bevise at de vil ofre deler av sin kultur og levemåte for å få bo i Norge, burde ikke få det. Det er USA som er mulighetenes land, ikke Norge. Men dette er veldig OT, la oss holde oss til saken. 9085846[/snapback] Ikke misforstå, det er ikke rasisme å være for et politisk vedtak for begrensning av innvandring. Alle land må begrense innvandring. Kanskje med unntak av land som Usa. Endret 16. juli 2007 av Databamse Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Har jeg sagt at det er rasisme? Jeg kan ikke skjønne at jeg har det. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Har jeg sagt at det er rasisme? Jeg kan ikke skjønne at jeg har det. 9085901[/snapback] Ok, det var bare for å være på den sikre siden, men hvis du sier annerledes nå, så er det vel ikke det du mente da. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Sure thing. Rasisme er bare et virkemiddel brukt av gamle, redde og ignorante mennesker, og folk som prøver å være patrioter uten å gjøre mer enn å kalle brune mennesker niggere og be de dra hjem, for så å bli stukket ned av en familie på 50. Kort sagt, rasisme er den intellektuelt underutvikledes virkemiddel for å få fram noen andres mening. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Dessuten vil jeg kommentere at et slag gjerne kommer av en grunn.Kun de aller færreste velger å starte et slagsmål uten grunn (selv om den typen mennesker dessverre finnes). Jeg tror at alle mennesker kan presses til en grense hvor det klikker i hodet og vold er den eneste utveien de ser, men det er tydeligvis enorme forskjeller i forskjellige menneskers temperament. 9085076[/snapback] Her i gården er det veldig vanlig at 2-3 stk går bort til en random og sier "Du slo meg, si unskyld", sier randomen "WTF? Jeg slo ikke deg", slår de han, for da løy han. Sier randomen derimot unskyld, så slår de han da og, hvorfor? Han innrømmet det jo! Dette skjer helt uprovosert. Ett slags sykt tidsfordriv, av de patetiske rånerfittene rundt om kring. Har selv vært ute i mangt en kamp, men jeg slår ikke. Jeg sloss en del på barneskolen, ble konstant mobbet og tok igjen med neven, som ett ressultat klarer jeg ikke vold i fylla, med mindre jeg blir veldig, veldig, veldig sint. Det har ikke skjedd enda, men.. Ble slått ned for ikke så lenge siden, 1. mai var det. Helt uprovosert. Noen idioter som mobbet meg før kom bort, jeg ba de dra sin vei siden de aldr i sa noe hyggelig, 10min etterpå kom de med masse venner og sa "Jacob kastet meg i en lyktestolpe", halvtime etterpå lå jeg i grøften uten mobil. Kan dog nevnes at jeg på anklagen svarte, "Ikke faen, du er for feit", men, de startet. Jeg slo ikke igjen ÈN gang, selv om tanken slo meg. "Hmm, pappa er her om 5, om jeg kneer han dritten der, og slår han der, og stanger han der med hodet, såå, 5min med bank kan jeg", men, jeg holdt roen. Jeg vurderte slosshanske i en tid etter, men ressultatet er at jeg holder meg mer inne. SKal jeg ut, skal jeg overbevises. Gikk og ut 16, da ble jeg bare dødstruet ett par ganger. "EG SKA DREPA DEG!1!11!", tragiske fitter. Edit: Kan og si noe om rasisme her. Sist gang jeg var ute sa noen "faen, kommer bruningene opp hit, tar vi de", bare tomme trussler, selvsagt, men alle hang seg på og stemte i. Jeg bøttet nedpå mer sprit for å komme meg vekk. Jeg er rett og slett blitt lei av å være han som alltid skal overbevise folk om at rasisme ikke er the wya to go, den sitter bare for fast innhammret her. Endret 16. juli 2007 av J@cob Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Sure thing. Rasisme er bare et virkemiddel brukt av gamle, redde og ignorante mennesker, og folk som prøver å være patrioter uten å gjøre mer enn å kalle brune mennesker niggere og be de dra hjem, for så å bli stukket ned av en familie på 50. Kort sagt, rasisme er den intellektuelt underutvikledes virkemiddel for å få fram noen andres mening. 9085984[/snapback] men det du skrev istad om at man burdte sende ut folk hvis man ikke klarte og oppføre seg.. "verdens beste land burde ha verdens beste folk!" burdte ikke dette også gjelde nordmenn da? (selvom man ikke kan sende dem ut, det vet jeg jo) men prinsippet! ja, dette begynner å bli veldig ot, men gidder ikke lage en ny tråd om det ikveld.. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Sure thing. Rasisme er bare et virkemiddel brukt av gamle, redde og ignorante mennesker, og folk som prøver å være patrioter uten å gjøre mer enn å kalle brune mennesker niggere og be de dra hjem, for så å bli stukket ned av en familie på 50. Kort sagt, rasisme er den intellektuelt underutvikledes virkemiddel for å få fram noen andres mening. 9085984[/snapback] men det du skrev istad om at man burdte sende ut folk hvis man ikke klarte og oppføre seg.. "verdens beste land burde ha verdens beste folk!" burdte ikke dette også gjelde nordmenn da? (selvom man ikke kan sende dem ut, det vet jeg jo) men prinsippet! ja, dette begynner å bli veldig ot, men gidder ikke lage en ny tråd om det ikveld.. 9086217[/snapback] neh, vi har jo alltid vært her. Hvor skulle vi liksom bli sendt? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 neh, vi har jo alltid vært her. Hvor skulle vi liksom bli sendt? 9086331[/snapback] fordi han skrev "verdens beste land fortjener verdens beste folk" og da spiller det vel ingen rolle om man har vært så heldig og ha blitt født her? men slik er nå lover og regler da.. ikke mye man kan få gjort med det gitt.. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 neh, vi har jo alltid vært her. Hvor skulle vi liksom bli sendt? 9086331[/snapback] fordi han skrev "verdens beste land fortjener verdens beste folk" og da spiller det vel ingen rolle om man har vært så heldig og ha blitt født her? men slik er nå lover og regler da.. ikke mye man kan få gjort med det gitt.. 9086360[/snapback] Vi er jo verdens beste folk Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Vel, under oppveksten (ungdomskolen/videregående) så har det alltid vært en del personer som prøver å lage bråk. Har vært en del som har prøvd å slå meg, uten at jeg kan si jeg vet hvorfor. Men er ganske lett å komme seg unna når man er edru og de som lager bråk har problemer med å stå oppreist Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Vold er noe jævlig og jeg har opplevd et slag eller to men det er mange år siden nå. Jeg husker en gang da var det en fyllebøtte på en nattklubb som også tidligere hadde vært på samme fest som meg som plutselig kom bort til meg og sa jeg hadde tatt tobakken hans. Jeg hadde ikke det og jeg røyka ikke en gang merket hans men alikevel slo han meg så brilleglassa fløy og jeg lå nede på gulvet. Det var også en gang tidligere da jeg huska at jeg ble slått i magen og det var vel første gangen jeg ble slått. Da var jeg veldig ung og det gjorde veldig vondt. Ellers så ble jeg mobba og trakkassert systematisk av diverse rasshøl gjennom det meste av oppveksten og i dag er jeg mann med diverse problemer og tilfeldige raserianfall. Det har også vært en del flere ganger da jeg har blitt slått. Og jeg har vel gjort forsøk på og slå tilbake noen ganger også. Men når jeg var ungdom var jeg stort sett ei pingle og det var ikke mye tess i slaga mine. I dag er jeg heldigvis en voksen mann og jeg tror jeg skulle greie meg bedre nå hvis noe skulle skje igjen men jeg prøver og holde meg unna folk som gir meg dårlige vibber.. Jeg frastår fra vold så lenge ingen bruker vold på meg. Endret 16. juli 2007 av RougeAlien Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Vold er noe jævlig og jeg har opplevd et slag eller to men det er mange år siden nå. Jeg husker en gang da var det en fyllebøtte på en nattklubb som også tidligere hadde vært på samme fest som meg som plutselig kom bort til meg og sa jeg hadde tatt tobakken hans. Jeg hadde ikke det og jeg røyka ikke en gang merket hans men alikevel slo han meg så brilleglassa fløy og jeg lå nede på gulvet. Det var også en gang tidligere da jeg huska at jeg ble slått i magen og det var vel første gangen jeg ble slått. Da var jeg veldig ung og det gjorde veldig vondt. Ellers så ble jeg mobba og trakkassert systematisk av diverse rasshøl gjennom det meste av oppveksten og i dag er jeg mann med diverse problemer og tilfeldige raserianfall. Det har også vært en del flere ganger da jeg har blitt slått. Og jeg har vel gjort forsøk på og slå tilbake noen ganger også. Men når jeg var ungdom var jeg stort sett ei pingle og det var ikke mye tess i slaga mine. I dag er jeg heldigvis en voksen mann og jeg tror jeg skulle greie meg bedre nå hvis noe skulle skje igjen men jeg prøver og holde meg unna folk som gir meg dårlige vibber.. Jeg frastår fra vold så lenge ingen bruker vold på meg. 9086790[/snapback] Jeg måtte bare le litt av det du skrev ang. tobakken. Men det var jo ikke bra det som skjedde bortsett fra det da. Slåing er grove greier, man blir blå, tenner flyr ut, får kanskje vondt i lang tid. Men man må alltid være forberedt på at andre kan gjøre det, da er det kanskje best å heller bryte og legge motstanderen ned på en eller annen måte, prøve å kneble istede for å slå/sparke. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Natt til 1mai, uprovosert kommer det en liten frekk gutt å kommer med endel latterlige ting som "Her er det gjesteliste!". Jeg svarte med en hyggelig tone at den stod jeg på. Etterhvert begynner han å bli mer å mer pågående og jeg forlater festen. Det gjør også han, 8venner og et balltree. Jeg stod å forklarte hvorfor jeg drar til en venn av meg mens de begynte å slå etter meg. Jeg slang han ene inn i en hekk å han andre i en grøft. Jeg løper oppover veien med resten av følget etter meg. Jeg blir tatt igjen å holdt fast mens en annen bresker seg å slår meg en 5-6ganger i ansiktet. Så kommer det en annen å slenger meg i bakken å slår meg mens de andre står rundt å sparker. Ettervirkninger; Hevelser over venstre del av ansiktet, blått øye og endel arr diverse steder på ryggen. Jeg drar heller aldri på en "fest" på Nesodden mer uten at vi er en stor gjeng. Ps. Står såpass detajert da jeg ikke er redd for disse skapningene eller deres venner. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Natt til 1mai, uprovosert kommer det en liten frekk gutt å kommer med endel latterlige ting som "Her er det gjesteliste!". Jeg svarte med en hyggelig tone at den stod jeg på. Etterhvert begynner han å bli mer å mer pågående og jeg forlater festen. Det gjør også han, 8venner og et balltree. Jeg stod å forklarte hvorfor jeg drar til en venn av meg mens de begynte å slå etter meg. Jeg slang han ene inn i en hekk å han andre i en grøft. Jeg løper oppover veien med resten av følget etter meg. Jeg blir tatt igjen å holdt fast mens en annen bresker seg å slår meg en 5-6ganger i ansiktet. Så kommer det en annen å slenger meg i bakken å slår meg mens de andre står rundt å sparker. Ettervirkninger; Hevelser over venstre del av ansiktet, blått øye og endel arr diverse steder på ryggen. Jeg drar heller aldri på en "fest" på Nesodden mer uten at vi er en stor gjeng. Ps. Står såpass detajert da jeg ikke er redd for disse skapningene eller deres venner. 9090980[/snapback] Hoho, nesodden ja.. jeg drar saann generelt aldri paa fest uten aa ha med noen kompiser jeg vet backer meg opp hvis jeg faar braak. Og jeg drar aldri til groruddalen etc. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Natt til 1mai, uprovosert kommer det en liten frekk gutt å kommer med endel latterlige ting som "Her er det gjesteliste!". Jeg svarte med en hyggelig tone at den stod jeg på. Etterhvert begynner han å bli mer å mer pågående og jeg forlater festen. Det gjør også han, 8venner og et balltree. Jeg stod å forklarte hvorfor jeg drar til en venn av meg mens de begynte å slå etter meg. Jeg slang han ene inn i en hekk å han andre i en grøft. Jeg løper oppover veien med resten av følget etter meg. Jeg blir tatt igjen å holdt fast mens en annen bresker seg å slår meg en 5-6ganger i ansiktet. Så kommer det en annen å slenger meg i bakken å slår meg mens de andre står rundt å sparker. Ettervirkninger; Hevelser over venstre del av ansiktet, blått øye og endel arr diverse steder på ryggen. Jeg drar heller aldri på en "fest" på Nesodden mer uten at vi er en stor gjeng. Ps. Står såpass detajert da jeg ikke er redd for disse skapningene eller deres venner. 9090980[/snapback] Slo di deg med balltre? Her har det ikke skjedd noe spesielt egentlig, men jeg har jo en søster da, som er eldre en meg. Men jeg har faktsik fått meg en på tryne. Var en på Ungdoms skola som var så jævlig idiot på fotball. Han tok ut ræva liksom når vi skulle prøve og ta ballen. Og jeg blir jo så klart sint, og da sparker jeg han i leggen elns. Jeg ser at han blir veldig sint, så jeg springer, og plutselig så ligger jeg på bakken. Var ikke noe vondt da. Edit: Mye feil Endret 17. juli 2007 av TobzzZ Lenke til kommentar
Markusll Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Har vel aldri vært i noe spesielt slagsmål, men noen basketak har det vel vært. Men jeg og min bror som er 3 år eldre har vel både mottatt og levert noen slag, men ingen ettervirkninger... Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Natt til 1mai, uprovosert kommer det en liten frekk gutt å kommer med endel latterlige ting som "Her er det gjesteliste!". Jeg svarte med en hyggelig tone at den stod jeg på. Etterhvert begynner han å bli mer å mer pågående og jeg forlater festen. Det gjør også han, 8venner og et balltree. Jeg stod å forklarte hvorfor jeg drar til en venn av meg mens de begynte å slå etter meg. Jeg slang han ene inn i en hekk å han andre i en grøft. Jeg løper oppover veien med resten av følget etter meg. Jeg blir tatt igjen å holdt fast mens en annen bresker seg å slår meg en 5-6ganger i ansiktet. Så kommer det en annen å slenger meg i bakken å slår meg mens de andre står rundt å sparker. Ettervirkninger; Hevelser over venstre del av ansiktet, blått øye og endel arr diverse steder på ryggen. Jeg drar heller aldri på en "fest" på Nesodden mer uten at vi er en stor gjeng. Ps. Står såpass detajert da jeg ikke er redd for disse skapningene eller deres venner. 9090980[/snapback] Hvor på Nesodden var du? Jeg bor der og jeg var også ut 1. mai. Ganske dårlig miljø blant noe ja. Så kalte "gangstere". Vi har noen tøffinger på skolen min, men mange av de er utvist. Stjeler, banker opp og drapstruer lærere. Ja, vi har hatt et tilfelle der en elev truet en lærer med kniv. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Kan vel også legge til at eg er pasifist, og aldri tyr til vald om det ikkje er nødvendig. Så, du er ikke en pasifist? 9083824[/snapback] "En del pasifister skiller mellom institusjonalisert vold og annen vold, det vil si at de er imot krigføring, men godtar voldsbruk i selvforsvar eller forsvar av andre." -Wikipedia Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Kan vel også legge til at eg er pasifist, og aldri tyr til vald om det ikkje er nødvendig. Så, du er ikke en pasifist? 9083824[/snapback] "En del pasifister skiller mellom institusjonalisert vold og annen vold, det vil si at de er imot krigføring, men godtar voldsbruk i selvforsvar eller forsvar av andre." -Wikipedia 9099859[/snapback] Hvis de i det hele tatt godtar vold så er de ikke pasifister, hva Wikipedia sier om saken har liten betydning ettersom det er skrevet av meg & deg. "~is'me -n politisk-etisk oppfatning som prinsipielt forkaster enhver form for våpenbruk og krig og opplæring i dette; fredsarbeid som sikter mot å avskaffe våpen til konfliktløsning" Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Sloss mye som liten, da jeg hadde en tendens til å være en drittunge med kort lunte Etter barneskolen har jeg dog aldri vært i slosskamp, rett og slett fordi jeg nå er en stor fyr med veldig lang lunte. Kan ikke se for meg at jeg kunne slått første slaget på noen, selv om jeg nok ville tatt igjen i selvforsvar. De siste to-tre årene har jeg også gått på krykker og ser at det skal endel mer til før noen hisser seg opp på meg nå faktisk (det har skjedd da). Har blitt slått noen ganger på trynet under lekeslåssing, knuffing for moro og sånt da, er som regel ikke spesielt behagelig. Hadde en episode på en fest hvor en kamerat som er rimelig sprø tok løpefart og slo til meg i magen. Den kjente jeg i en halv uke etterpå... No hard feelings though edit: Men det som er virkelig skummelt og som ser ut til å bli mer av er den blinde volden, der folk går på byen og oppsøker bråk uten noen som helst form for grunn. En jeg kjenner ble banket opp helt uten grunn av fem-seks stykker. Han har nå et svært arr over hele fjeset, og går neppe på byen med det første igjen. En annen ble slått ned av en gjeng fordi de trodde han hadde vært frekk mot noen venner av dem. Det hadde han ikke, men fikk likevel slått ut tenner og fikk et kutt i hodet. Endret 19. juli 2007 av anners Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå