Erelend Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Hei... Har laget denne begynnelsen og så lurte jeg på om det er verd å fortsett på den. Skal jeg gjøre den ferdig? Selv likte jeg den veldig godt, men så har jeg ikke hørt hva noen andre en meg har sagt om den heller... Kom med spørsmål hvis det er noe... http://www.mediafire.com/?dv1g9ajttiv Ny link oppe Endret 14. juli 2007 av Erelend Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Bra det der! Eneste jeg har å utsette er det at det høres litt spinkelt ut da. Først og fremst er det trommene. Prøv å halver takten og gjør den mer rocka. Hadde jeg hatt et trommesett tilgjengelig akkurat nå, skulle jeg gjerne ha lagt en skikkelig groovy baseline for deg for å få frem drivet. I tillegg skulle du hatt litt bass også her. Key is, få det til å groove! Materialet ditt er mer enn godt nok og kan gjøres knallbra, haddet bare hørtes fyldigere og mindre flatt og spinkelt ut. Men så går jeg også ut fra at det ikke er noen ferdig produksjon heller? Regner med at dette er en skisse først og fremst? Men, veldig bra! Keep it going! Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Backingen er temmelig viktig i Blues, så det bør du fokusere mer på, og gjøre om igjen. Riffet funker greit, men bør også være mye mer variert. Samtidig er det fysisk umulig å spille den soloen samtidig som kompet går på orgel. I soloen bør du prøve deg med litt andre toner enn kun pentaton "blues-skala". Men det du først og fremst må gjøre noe med, er sounden. Det er lett å høre at ingen av instrumentene er akkustiske, og alt er laget på PC. Kompet blir på en måte som en metronom. Jeg vet ikke hvilket program du bruker, men når alle slagene på trommene er "like harde", og det ikke er snev av dynamikk, da høres det ut som du ikke har spilt noe selv, men puttet inn en og en tone på en "pianoroll". Jeg anbefaler deg å lage et mer gjennomført og variert komp på PC, for så å selv spille solo over. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Okay...takker for feedback. har bestemt meg for at denne sangen skal gjøres ferdig og jeg skal ha i bakhode alt dere har sagt. Det med trommene at alle slagene var like harde var bare en liten feil av meg som jeg ikke har tenkt på før du sa det. Jeg bruker BFD så det skal være mulig å få det bedre en det jeg har nå. Til bass bruker jeg Virtual Bassist og NI B4II til orgel... Gitaren Skal jeg senere spille inn selv. I'll be back Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Høres bra ut! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå