Gå til innhold

Gaming-PC til rundt 10 000 - ser dette greit ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehh en 4 kjernes CPU er da mye mer fremtidsretta enn en dual core !

Poenget mitt var at du formulerte deg veldig vagt og uklart, det du sa kan tolkes på flere måter (+ at jeg er veldig trøtt, og tenker ikke helt 100% klart :p).

Fordeler med Q6600 ovenfor E6750:

- Lav standard-FSB (høyere multiplier og god hovedkortkompatabilitet)

- Mye bedre multitrådet ytelse (blir viktigere i fremtiden)

- Bedre til multitasking

Ulemper:

- Høy TDP

- Lavere entrådet ytelse (gjelder fremdeles hvis du tar overklokking med i sammenligningen).

- Pris (den er dyrere)

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Ehh en 4 kjernes CPU er da mye mer fremtidsretta enn en dual core !

9114658[/snapback]

Joda, men er det verdt pengene i dag? PC-en skal sikkert oppgraderes om et par år, og inntil den tid går nok en dobbeltkjerneprosessor greit.

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51330

Vil anbefale dette. Du kan eventuelt bytte til ocz 700W PSU. cpuvifte kan også endres, selv om den jeg har satt opp har markedets beste ytelse. Liker du ikke støy, kan du ta zalman 9700 elns.

Blir å koste 10800 ved bestilling av alt fra netshop. Bestiller du alt fra amentio og bare lian li kabinettet fra netshop og endring av PSU til ocz(som er 200kr billigere enn corsair på amentio) blir alt å koste omtrent 10 200.

Lenke til kommentar

Alle komponenter er nå bestilt. :) Jeg gikk for Inno3D i stedet for Gainward, ettersom dette gjorde at flere deler kunne bestilles fra samme butikk (dessuten ble det billigere).

Jeg vil takke stort for all hjelp, jeg hadde ikke klart meg uten dere på forumet. :) (I'll be back - jeg skal ha ny PC selv neste år. ;) )

Lenke til kommentar

Ja, kan du lage ei liste over kva du kjøpte? Gjekk du for det kabinettet eg snakkte om? Om du har gjort det, så må eg gratulere, om du ikkje har gjort det, så gratulerar eg likevel, fint det lian li-kabinettet og! :)

The ghost: Jaja, då er det ikkje HK som set grensar for overklokking, då!

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Det ser veldig bra ut!

Har same skjermkortet, berre at det er Asus, og det er ganske så bra.

9184486[/snapback]

Det eneste som er annerledes for ulike produsenter/utgivere (?) angående den skjermkortserien er bundle og layoutet på kjøleren.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...