trulsmoen Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Hei, jeg har da tenkt til og flashe firmare på dvd-rommen også lurte jeg på et par ting ; jeg har kommet til at jeg har lastet ned Iprep og firmware og sånt..men når jeg trykker på "DO IT" knappen i Iprep får jeg feilmeldingen "Failed to prepare destination" Hva er feilen? har en samsung TS-h943 dvd room i xboxn. må man ha sata hdd for å gjøre det? *har ikke minnepenn* Endret 14. juli 2007 av trulsmoen Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hei, jeg har da tenkt til og flashe firmare på dvd-rommen også lurte jeg på et par ting ; jeg har kommet til at jeg har lastet ned Iprep og firmware og sånt..men når jeg trykker på "DO IT" knappen i Iprep får jeg feilmeldingen "Failed to prepare destination" Hva er feilen? har en samsung TS-h943 dvd room i xboxn. må man ha sata hdd for å gjøre det? *har ikke minnepenn* 9072196[/snapback] Jeg husker jeg fikk den feilmeldingen en gang jeg i et tanketomt øyeblikk prøvde å lage bootdisk på feil device. Hvis du ikke har USB minnepenn finnes det egentlig kun en annen mulighet og det er å bruke en vanlig 3,5" diskett. Sett den inn i diskettstasjonen (og hvis du ikke har noen diskettstasjon så kan du glemme hele greia inntil du har skaffet deg en minnepenn) og iprep velger du at det er device A: du skal formatere. Merk at det overhodet IKKE anbefales å flashe med disketter fordi en liten feil på disketten kan føre til at du faktisk ødelegger DVD-driven når du flasher den. Hvis du allerede har prøvd med en diskett, sjekk at det virkelig er A: driven du forsøker å formatere og evt bytt diskett hvis ikke det hjelper. Du må ikke ha SATA HDD for å gjøre dette, men du MÅ derimot ha en SATA disk kontroller dvs at PCen din må ha støtte for SATA HDDer. Dersom det ikke er mulig å koble til en SATA harddisk på din PC så er det også umulig å flashe en xbox360 dvd spiller. Dessuten er det ikke likegyldig hva slags SATA kontroller du har heller. Det er kun noen få SATA chipsets som støttes. Anbefaler deg å skaffe deg et VIA VT6421 PCI kort dersom du ikke får det til å fungere med det SATA chipsettet som du evt allerede har. Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) ok, takk *Diskkontroller ATA-133, Serial ATA-300 (RAID)* støttes dette? har et ABIT NF-M2 nView HK btw* edit : har en pc til : vil jeg kunne flashe med denne pc'n? Uten_navn.bmp Endret 14. juli 2007 av trulsmoen Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 vil jeg kunne flashe med denne pc'n? 9072793[/snapback] Jeg tviler egentlig på det (gjelder begge PC'ene du nevner her). skaff deg Xtremebootmaker og se hvilke SATAkontrollere du får opp når du starter det og trykker på knappen for SCSI kontrollere der. Mulig du trenger å installere noen drivere først også. Jeg måtte i hvert fall det. Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) ok ,takk lastet ned Xtremebootmaker, og det funket greit, tror jeg alt gikk helt feilfritt. Dette var filene som kom : Og vis jeg har forstått guiden "hacking the xbox 360 for noobs" som du finner på 360mods.net så kan man flashe uten minnepenn? iPrep (NTFS4DOS CD) "The following process will set up an NTFS-mountable boot CD so that you can use your computer’s hard drive to flash your Xbox 360 firmware. We will use iPrep to hex-edit MTKFlash and copy the files to your hard drive." "Download the NTFS4DOS ISO and burn it to a blank CD-R using any recording software capable of burning ISO files." dette stod da i guiden Endret 16. juli 2007 av trulsmoen Lenke til kommentar
thyraven666 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Dessuten er det ikke likegyldig hva slags SATA kontroller du har heller. Det er kun noen få SATA chipsets som støttes. Anbefaler deg å skaffe deg et VIA VT6421 PCI kort dersom du ikke får det til å fungere med det SATA chipsettet som du evt allerede har. 9072665[/snapback] hvor får jeg tak i det kortet? ringte datakjeden, men dem viste ikke hva jeg snakket om når jeg leste opp det kortet du skreiv Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 hvor får jeg tak i det kortet? ringte datakjeden, men dem viste ikke hva jeg snakket om når jeg leste opp det kortet du skreiv 9089559[/snapback] Nei, det kommer av at dette ikke er merket på PCI kortet, men hva slags SATA chipset kortet benytter. Det er flere fabrikanter som bruker det samme chipsettet. Bruk nettet og søk etter VT6421, så vil du finne flere kort som bruker dette chipsettet. Mange av dem er veldig dyre, så ikke kjøp det første du finner. Jeg kjøpte mitt kort på Ebay for 18.98$ som tilsvarte ca 120 norske kroner og det funker helt fint det. dette stod da i guiden Jepp du har rett. man kan flashe ved hjelp av en boot-CD nå - og jeg vil anta at det er langt tryggere å flashe fra harddisken enn å bruke disketter så kjør i vei. Bare vær obs på risikoen ved å ha 2 DVD-spillere tilkoblet når det kun er den ene av dem (xbox spilleren) du ønsker å flashe. Lenke til kommentar
thyraven666 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 bare så jeg ikke kjøper noe galt. er dette riktig? EBAY ITEM Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det er ingen fare. Hvis du velger feil DVD, vil ikke programmet flashe. Det bare stopper opp. Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) tusen takk for svar folkens tørte ikke begynne før jeg var helt sikker Endret 17. juli 2007 av trulsmoen Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 bare så jeg ikke kjøper noe galt. er dette riktig?EBAY ITEM 9090524[/snapback] Ja. Det der er et PCI kort som kan brukes til å flashe Samsung spillere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå