smunii Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Hei! Jeg har laget meg en hjemmeside og jeg lurer på hvordan jeg kan legge inn en sånn der e-post link.. Slik at di trykker på "send e-mail til meg her" så kan di skrive en e-mail til meg. Hva heter denne HTML'en ? noen som vet? -Takk for all hjelp- -Smunii- Endret 14. juli 2007 av smunii Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 er det sånn du mener ? <a href="mailto:[email protected]" target="_self">Kontakt meg</a> Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) <a href="mailto:[email protected]?subject=Tittel%20på%20emne">Send ein mail til meg!</a> Slik om eg ikkje tar feil. Edit: no_viking_no var visst før meg. Edit 2: Kva gjer target="_self"? Endret 14. juli 2007 av Mr. Sviker Lenke til kommentar
smunii Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 takk alle:) de fynka TAKK TAKK TAKK:) -Smunii- Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Jeg ville ikke laget en slik lenke. Den blir plukket opp av spambots som søker rundt om på nettet etter nettopp slike ting, og før du vet ordet av det er innboksen din full av spam som aldri gir seg. Det er mer vanlig å skrive f. eks. "eksempel AT gmail DOT com", slik at folk faktisk må tenke, men det kan hende at spambots etter hvert nå plukker opp dette også. En metode jeg vil anslå som relativt sikker, er å skrive "eksempel@<!REMOVETHIS!>gmail.com". Endret 14. juli 2007 av MiSP Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Om ikke javascript er enkelere for brukeren som skal bruke linken da? Litt vanskeligere for koderen, men enkelt. <script type="text/javascript" language="javascript"> function addELink(f, a, d){ var email = f + '@' + a + '.' + d; document.write('<a href="' + email + '">' + email + '</a>'); } </script> <!-- Lager en link: --> addELink('mariyoweb', 'gmail', 'com'); Eller har dette ingenting å si om det er javascript eller ikke? Endret 14. juli 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Edit 2: Kva gjer target="_self"? 9072314[/snapback] At den åpner lenken i samme vindu. I dette tilfellet vil det føre til at du ikke får et nytt tomt vindu (eller en tab) når du klikker på lenken. Se her. Endret 14. juli 2007 av MiSP Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Eg tenkte ikkje på det. Men for å få nytt vindauge eller tab/fane, skriv ein inn target="blank" Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 "_self" works the same as if you had not used TARGET at all. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå