compesce mentem Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hei.. Jeg skal kjøpe meg forsterker til 2 stk diskanter ( T595 Limited aka Decade ) http://strommen-bilradio.no/product_info.php?products_id=132 Men da jeg var inne på komplett.no å så på forsterkere sjønte jeg at jeg var helt grønn på det området.. Vilken forsterker bør jeg velge til disse? Pris 2500 max. Takk.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Vel, for det første er det ikke to diskanter du skal ha forsterker til. Men to 6x9" 3veis coaksial høyttaler, altså diskant, mellomtone og bass. Forsterker vil jeg anbefale Dynabel BF1502. (den nederste) Finner den på nettbutikken, dynabel.no De har også firekanals varianter hvis du har planer om å drive flere høyttalere på forsterkeren. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Fikk jeg lært det og Takker.. Har alldri fårstått meg på det Ohm greiene, kansje du kunne forklart det til meg.. Forsterkeren er 150w RMS i 4 Ohm.. Men denne virket lovende... Tror jeg tar en slik en.. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Dersom du skulle hatt forsterker til kun diskantene hadde du klart deg mer enn lenge med en god forsterker på 2 x 20 watt. Diskantelementer er svært lettdrevet og krever som regel ikke mer enn 5-6 watt for å spille høyt nok. Dersom du derimot skal ha forsterker til "hele" høyttaleren trenger du noe litt kraftigere. dynaBelen phax linket til er et godt valg, selv om det såklart finnes andre alternativer også. F.eks. på bruktmarkedet kan man gjøre gode kjøp Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Kjøpte Forsterkeren som ble vist over, men hvor store kabler trenger man? Tenkte å trekke en ledning til et batteri baki får å så koble videre til 2 stk forsterkere som er vist i linken ovenfra. Ser kablene vises i mm2 men va er bra nok? Kan kablene bli for store til va som er sunt for annleget? Takk.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Kablene kan ikke bli for store, kjøp en feit og god en som du trekker fra batteri og bak, også bruker du en splitter til hver forsterker. får billige pakker inkl strøm,signal, jord osv på biltema f.eks, 399,- for pakke med 21 mm², den burde holde fint. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Høres topp ut Men har hørt sett folk som monterer 1 batteri bak med forsterkerene men er dette noe vits? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Med en eller to forsterker(e) trenger du ikke det. Skal du derimot ha mange og kraftige forsterkere kan det være lurt. Men da må du også ha en større dynamo og en liten sak(består av kraftdioder) som skiller batteriene elektrisk. Dvs at de får strøm fra dynamoen, men kan ikke sende strøm tilbake. Men kun til forbrukere koblet på det spesifikke batteriet. Da altså bilens elektriske anlegg på originalbatteriet, og stereoanlegget på det andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå