TheClown Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Heisann, jeg har akkurat kjøpt meg Razer Tarantula mus og tastatur. Gledet meg som en unge da jeg pakket opp. Installasjon og alt gikk perfekt. Men jeg har et lite problem her nå. Oppsettet er helt feil. Når jeg trykker Shift og 8 kommer ( tegnet opp. Og det er vel helt feil? På knappen er det bilde av tegnet *. Jeg har prøvd å installere med begge de forskjellige versjonene (UK & US), men begge har det samme problemet. Noen som veit hva som er feil, evt. hva jeg kan gjøre for å rette opp problemet. Denne versjonen av tastaturet har jeg: KLIKKY, kjøpt fra produsentens hjemmeside. All hjelp mottas med et stort Endret 14. juli 2007 av TheClown Lenke til kommentar
aspic Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Først og fremst -> EG MISUNNER DEG! Og så, du kan vel skifte dette på innstillingene til tastaturet? Eg snakker om programvaren du fekk med.. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Jo men da må jeg skifte slik at datan tror at 9 knappen egentlig er 8 knappen... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hmm.. Når du trykker Shift - 8 så følger visst tastaturet den norske standarden og gir deg ( ? Er det som er problemet? høgreklikk nede på "taskbaren" -> verktøylinjer -> og huk av for språk-linje. Så kjem det eit nytt ikon nede på taskbaren, trykk på den og innstillinger. Her kan du sette til US, og sjå om det funker... Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Funker ikke. Trykker på engelsk men den blir bare stående på norsk. EDIT: Fikk den over på engelsk, men den gikk bare til bakke igjen. Endret 14. juli 2007 av TheClown Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Kan man få å på tastaturet hvis man bestiller fra hjemmesiden? Lenke til kommentar
MirMic Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Har sendt en e-mail til razer å spurt om det kommer ut ekstra taster for norsk layout. Og om det kommer med norsk layout når du kjøper det. Å i følge norsk layout er ( på shift 8 men tastene du har er for engelsk og har da et annet bilde på tasten. Å har du norsk version av windows har den veldig løst til å sette norsk bokmål som standard. (Så når du kan kjøpe løse taster kan man enkelt butte dem ut) Skal si i fra hva jeg får til svar. PS: Jeg venter på tastaturet kommer vel en av de nærmeste dagen. :-) Endret 25. august 2007 av MirMic Lenke til kommentar
vgard Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg har dette tastaturet, og er kjempefornøyd med det. Bestilte heldigvis med nordisk layout, fikk da med "norske" knapper, så jeg fikk byttet ut ö og ä med ø og å. Resten er som det pleier å være. Tastaturet er deilig å skrive/spille med. Ikke for å stjele tråden din, men jeg har et lite problem med tastaturet. Logoen som fader inn og ut i front av tastaturet "hakker" av og til, plutselig blir det veldig skarpt og så går det av. Dessuten lager lyset/styringen støy på jackpluggen bak. Noen som vet om det går an å deaktivere dette lyset? Finner ikke noe på Razer sine sider. Ellers er drivere å alt genialt. Funker ikke. Trykker på engelsk men den blir bare stående på norsk. EDIT: Fikk den over på engelsk, men den gikk bare til bakke igjen. Helt offtopic, men har vært borti ca det samme flere ganger i xp, sist var problemet at jeg ville bruke DVORAK mens pc'en ville bruke QWERTY.. Morsomt å skulle logge seg på og ikke vite om instillingene står på dvorak eller qwerty, eller om jeg bare har glemt passordet.. Helt håpløst hvordan dette blir overstyrt av windows. Lenke til kommentar
MirMic Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Vgard, Hvor kjøpte du din Razer Tarantula ?? E-mail en fra Razer angående norsk layout. RazerSupport|Vach <[email protected]> Hi, Thank you for supporting Razer. We have forwarded your comments to the relevant department. Currently, we do not have plans for a Norwegian layout Razer Tarantula. We value your input and continued support for Razer. Thank you once again. Best Regards, Razer Customer Support www.razersupport.com Ticket Details =================== Ticket ID: IJH-641621 Department: Suggestions/Feedback Priority: Medium Status: Closed Endret 27. august 2007 av MirMic Lenke til kommentar
vgard Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Kjøpte den siste de hadde på www.mamoz.no, om de har fått inn flere vet jeg ikke, men det er flere som selger med nordisk layout tror jeg. Er mitt i flytting og sånt, så nå er desverre tastaturet pakket ned.. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Åssen er tastene på Tarantula? Høye som på G15, Saitek Eclipse og Reclusa, eller noe lavere ned mot Di Novo / Ultra X / Laptop-høyde? Høye taster er ok, bare de ikke blir (er) tunge av å bli truffet litt på kantene/ skjevt, slik Eclipse og Reclusa har en tendens til. Edit: Gullfisk hukommelsen min slår til - her spør jeg om det samme jeg har fått svar på før https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=820319 PS: Burde være mulig å enten bestille "nordic keys" for å bytte ut de engelske senere kanskje? Endret 6. september 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
vgard Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Angående dette med å skaffe nordic keys senere kan være vanskeligere enn det høres ut.. Har sett på diverse fora at å få reservedeler/ekstradeler til razerprodukter kan være vanskelig. Men for all del, det burde gå an. Tastene er vel egentlig en mellomting mellom laptop og vanlig høydemessig. Om du ikke får tak i nordic keys, kan du få kjøpt mine, men ikke billig.. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Vurderer sort lakk og Dremel! Evt. Dymo-tape... :!: Edit: Det med tastene (høyden) høres bra ut. Vet uansett hvor bokstavene finnes på et tastatur, så hva som står på tastene er ikke så viktig. Var skuffet over tastene på Microsoft (Razer) Reclusa, de var høye og litt trå synes jeg... Endret 7. september 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå