Gå til innhold

Røde øyne + På eller av?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et Canon Powershot A630 kamera og tok noen bilder med det i går kveld. Flere av menneskene på bildene fikk røde øyne. Har en funksjon på kameraet som heter røde øyne, den står til "På". Vil det da si at den skal fjerne røde øyne? Eller skal den stå til "Av"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den skal stå på. Er et en funksjon som gir et lite pre-flash, eller er det den typen som fjerner dem elektronisk. Det siste kan du nemlig gjøre i så og si alle bildebehandlingsprogrammer, til og med Picasa.

9071989[/snapback]

Ok. Takk, det var det jeg trodde men jeg var ikke helt sikker.

Lastet ned Picasa etter et søk på google, utrolig enkelt å bruke og hvilket resultat :thumbup:

Lenke til kommentar

Røde øynefunksjonen er grei nok den. -men jeg har aldri likt den funksjonen.

Det tar langt tid før bildet blir tatt, og etter preflashen tror alle alle at bildet er tatt og slutter å smile og begynner å klø seg i nesen.

+ at jeg synes ikke den er så fantastisk god heller.

Og den er totalt ubrukelig for å ta bilder av hunder og andre ting som ikke kan stå i ro.

Endret av Patrol_33
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å gjøre dette i Photoshop i etterkant. Det er en lett jobb, tilogmed en egen funksjon for det som fungerer ganske bra (Trykk J fire gangeri CS2, eller velg Healing Brush Tool, og hold musen nede der, så velger du det nederste verktøyet i listen som kommer opp, Red Eye Tool).

Lenke til kommentar

Ekstra blitssalver tar jo mye av batterilevetiden til kameraet. Hvis du syntes Picasa fikser dette på en grei måte, gjør det heller slik videre (fiks problemet i etterkant). Det er forresten kanskje ikke så kjekt for motivene dine å bli bombadert av blitssalver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...