Evleos Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Ebay-bølgen har bitt meg, og har jeg funnet en rekke produkter jeg kunne tenkt meg. Men så var det dette med toll/mva. Har fått med meg at: - Omtrent alle produkter utenom bøker må det betales mva (25%) av. - Elektronisk utstyr og kosmetikk er tollfritt. Hva annet? Er klokker tollfritt? Klær? Får man en toll/mva regning i posten? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Det er toll på elektronikk når man kjøper for over 2000kr inkl. frakt tror jeg. For klær er det 200. Resten vet jeg ikke. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Løve vet overhodet ikke hva han/hun prater om. Det meste er tollfritt, men noen unntak er det selvsagt. Det er i all hovedsak toll på klær og noen matvarer. Det blir for mye å liste opp alt her da dette er presentert i tolltariffen som er ca 5 cm tykk i bokform. Tollvesenet har tolltariffen på nettet så du kan gå inn der å se på spesifikke ting du lurer på. Trenger du hjelp med å finne ut hvor spesifikke varer skal plasseres i tolltariffen kan du spørre om hjelp her så kan jeg svare etter beste evne. Link til Tolltariffen: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...&epslanguage=NO Oversikt over avsnitt og kapitler: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...&epslanguage=NO Edit: Du burde også lese stickyen MVA og toll for dummies... som ligger i Webshop- og butikkdiskusjoner kategorien. Endret 14. juli 2007 av valentino Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Ah, tusen takk Likte spesielt "tolltariffen". Men hvordan betaler man for tollen? Regning tilsendt? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Greit, surra litt. Tok det etter hvordan jeg husket det fra toll.no sine sider. ^^ Så beklager at det ble riv, ruskende galt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. 9075246[/snapback] Føler ikke at skattlegging/toll kommer under butikkdiskusjoner... Kanskje Jus. Endret 15. juli 2007 av lithium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå