tek73 Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har selv bare gygd pc en gang. Men har sett på mange. Jeg har bare et råd. IKKE BRYT det er nok en grunn til at ting ikke glir automatisk inn. Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Å undervurdere skadene man kan lage med statisk elektrisitet! Noe som i de fleste tillfeller gir en ustbil maskin uten at du nødvendigvis klarer å finne feilen.. En annen ting, hvor mange har PC'en tilkoblet jordet stikk? :wink: Lenke til kommentar
Erlend Oftedal Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har jobbet på teknisk avdeling i en datasjappe før.Typiske nybegynner feil: - Kjøler monter feil eller glemt pasta/fjerne lapp'n Hvordan vet man om det er en thermal pad eller en lapp over kjølepastaen? Hva følger f.eks. med en p4 boxed? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 De fleste kjølere kommer med en slags thermal pad, som funker greit nok visst du ikke skal overklokke noe særlig. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Er jo de som kjøper intel prosessor til socet A hovedkort, DDR-RAM til hovedkort som har støtte for SD osv... Skjønner ikke helt poenget med å lese bruksanvisningen. Har aldri gjort det, og har aldri ødelagt noe som har med PC å gjøre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har selv bare gygd pc en gang. Men har sett på mange. Jeg har bare et råd. IKKE BRYT det er nok en grunn til at ting ikke glir automatisk inn. Skal love deg at DDR-brikker kan trenge rå makt for å komme i hakk av og til! Var sikker på jeg kom til å knekke hovedkortet sist jeg satt i ny RAM. (Heldigvis knakk det ikke.) Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 noe som jeg har erfart at nybegynnere ofte surrer med er primary og secondary masterslave-oplegget. Edit: sedsberg kom meg vist i forkjøpet :wink: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Vel... mye mas rundt dette manual-greiene. Jeg har sett det bil nevnt rundt omkring her på forumet, men hva er det egentlig? Jeg mener... Jeg har sikket bygget 10-15 pcer, men har aldri sett en manual før. Det nærmeste må vel være en quick guide for montering av av/på-bryter og alt dilldallet frempå pc-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå