Gå til innhold

Retur av mobil.

V-by

Anbefalte innlegg

hoy

Kjøpte meg ny mobiltelefon, med abbonemang i går. Etter at jeg har kjøpt den, sier en kompis at han kan selge meg den samme telefonen billigere, og med et billigere abbonemang.

Det jeg da lurer på er om jeg kan stikke tilbake til telekjosken, og levere tilbake telefonen? Esken som telefonen ligger inni er uåpnet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da stikker jeg ned på mandagen og hører. Er egentlig ikke så mange kronene i forskjell, så spørs om jeg gidder :p

Edit: Det hadde vel vert enkelt, hadde jeg bare kjøpt telefonen, men det følger også med et abbonemang, er vel litt vanskeligere å levere inn(?)

Og hvis det blir feil på tøf-en såppas mange ganger at jeg har krav på å heve kjøpet. Kan jeg da heve kjøpet på både tlf, og abbonemeng, eller bare tlfen?

Endret av V-by
Lenke til kommentar

Abonnementet har jo en viss bindingstid, som du ikke får opphevet med mindre du vil betale gebyr. Hvis telefonen får samme feil 3 ganger er det enkelte butikker som praktiserer heving av kjøp og mulighet til å få ny telefon. Denne nye telefonen vil da følge dit eksisterende abonnement.

Angående mandag kan det hende du får kansellert abonnementet ditt hvis du møter en særdeles hyggelig ekspeditør, men du har ikke krav på det.

Lenke til kommentar
Og hvis det blir feil på tøf-en såppas mange ganger at jeg har krav på å heve kjøpet. Kan jeg da heve kjøpet på både tlf, og abbonemeng, eller bare tlfen?

9071778[/snapback]

Hvis du hever kjøpet, har du nok krav på å få fjernet bindingstiden også. Noe annet hadde vært merkelig.

Forøvrig er det riktig som wipy sier, du har ingen krav på å få levere tilbake telefonen selv om den er ubrukt. Er de hyggelige så går de med på det, samt å kansellere abonnementet ditt, men det er en del ekstraarbeid som følger med for butikken.

Lenke til kommentar

Det er ikke veldig mye jobb å få kansellert et abonnement, da jeg jobbet i Elkjøp trengte vi kun å ringe forhandlersupport. Men, man skal som sagt egentlig ikke gjøre dette med mindre man er i det vennlige hjørnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...