Gå til innhold

Ny mus og tastatur. Kablet. Hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

 

Skal endelig ha meg ny kablet mus og tastatur. Er ganske usikker på hva jeg burde kjøpe, da jeg bare har hatt 1 trådløst tastatur og mus før. Leter etter noe i prisklassen 400-500 i mus og rundt 400 i tastatur. Musa må være laser. Har snust litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307658

 

og denne: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...tgAAAEOQ.I03xiL

(På Elkjøp har de 2 Creative Fatal1ty muser. En 10/10 og en 20/20. Hva er egentlig forskjellen på disse. Er det hvert å betale 200 kr mer for den 20/20 musa?)

 

 

Dette tastaturet har jeg snust litt på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302907

 

Tastaturet skal ha hurtigtaster til lyd, bytte sang, play, pause, etc..

 

 

Er det noen som kan hjelpe meg med valget?

Endret av Toffer91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder mus, vil jeg anbefale Logitech MX518. Har den selv, og synes den er helt hærlig å bruke. Sitte som støpt i handen ;)

9106365[/snapback]

 

 

Har lagt den i listen over de jeg muligens kjøper. Får se etter andre også. Tror egentlig det blir den jeg kjøper.

 

Volfpac: G5 2007 edition blir litt i dyreste laget.

 

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar

ok.. men som sagt.. så er jo MX518 Optisk LED mus.. ikke laser mus.. det er en forskjell.. Laser er også optisk.. men det er flere forskjellige optiske "motorer".. Led, Laser, og husker ikke flere nå.. men det er mye varierte motorer innenfor optiske muser.. men siden du ikke vil ha 2007 edition.. så kan du kjøpe den gamle.. helt lik utenom den ekstra tommelknappen og utseendet ;)

 

Gå heller for Laser enn for LED.. LED har begynt å trekke på åra og var helt klart best og billigst når det var på toppen. men LED har hatt sin tid.. Laser kommer til å ta over verden MOWHAWHAWHAW xD

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar

MX518 + flatt tastatur for max respons, da har du det. Kjøper du den creative musa kan du likegodt sette fyr på penga og spise asken etterpå.

 

Er på utkikk etter ett godt flatt tastatur, men det er vanskelig å komme over noe utvalg i det hele tatt, av flate tastatur. Logitech's ultra flat, det lille tastaturet er bra, det har jeg hatt, inntil jeg sølte cola i det, men det er litt trangt om plassen på det, men mest irriterende at noen knapper er på helt "feil" plass.

Lenke til kommentar
Det Saitek Eclipse Tastaturet... Er det volum kontroller og Play,Pause, Neste, Forrige taster på det?

9114792[/snapback]

 

 

På Saitek eclipse 2 er det stop, play/pause, forward, backward, mute, volume up og volume down. pluss 2 fancy ting. Lysskifte (blått, rødt, lyst rosa og ingen lys) også er det lysdimmer som tuner styrken til lysene.

 

Men fortsatt.. gå for en laser mus. Ikke LED som MX518. Mx518 er bra. jeg vet det, har testet den og brukt den mye, men LED er aldrende og kommer snart ikke til å kunne konkurrere med Lasermusene ytelsesmessig. Kan sikkert ha Mx518 noen år til, men tror ikke det blir mange åra IMO.

 

Om du vil ha en god mellomprisklasse lasermus så går du for G3, den kan brukes av venstrehendte og. DEILIG mus ;)

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
Det Saitek Eclipse Tastaturet... Er det volum kontroller og Play,Pause, Neste, Forrige taster på det?

9114792[/snapback]

 

 

På Saitek eclipse 2 er det stop, play/pause, forward, backward, mute, volume up og volume down. pluss 2 fancy ting. Lysskifte (blått, rødt, lyst rosa og ingen lys) også er det lysdimmer som tuner styrken til lysene.

 

Men fortsatt.. gå for en laser mus. Ikke LED som MX518. Mx518 er bra. jeg vet det, har testet den og brukt den mye, men LED er aldrende og kommer snart ikke til å kunne konkurrere med Lasermusene ytelsesmessig. Kan sikkert ha Mx518 noen år til, men tror ikke det blir mange åra IMO.

 

Om du vil ha en god mellomprisklasse lasermus så går du for G3, den kan brukes av venstrehendte og. DEILIG mus ;)

9115562[/snapback]

 

 

Du skjønner det at det du sier her er at mx518 er på høyde med laser mus i dag.

Jeg har brukt utallige mus de siste år, deriblant også g5 og mx518.

Mx518 banker g5. Lett. Eneste jeg savner er høyre og venstre scroll på hjulet ifra g5 til mx518. Ellers er det en killer mus. Ganske enkelt pga den er mer stødig på sens og i bevegelse. G5 er ikke for komplisert designet, men det er klart de har gjort det unødvendig vrient for en kunde å teste ut musen i forhold til å sette på ekstra "vekter". For det er for mange ting som spiller inn i relasjonen til bevegelsen av musen til at en kan effektivt vurdere om effekten av den enkelte påførte vekt gjorde positiv/negativ forskjell. Men det spiller enda mindre rolle enn at mx518 faktisk tåler mer i forhold til bevegelse av musen, dvs kjappe bevegelser. Og den er av natur bedre enn g5 på "sakte" bevegelser. Dvs for en gangs skyld er noe eldre teknologi bedre enn nyere.

Laser tech trenger mer arbeid.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Det Saitek Eclipse Tastaturet... Er det volum kontroller og Play,Pause, Neste, Forrige taster på det?

9114792[/snapback]

 

 

På Saitek eclipse 2 er det stop, play/pause, forward, backward, mute, volume up og volume down. pluss 2 fancy ting. Lysskifte (blått, rødt, lyst rosa og ingen lys) også er det lysdimmer som tuner styrken til lysene.

 

Men fortsatt.. gå for en laser mus. Ikke LED som MX518. Mx518 er bra. jeg vet det, har testet den og brukt den mye, men LED er aldrende og kommer snart ikke til å kunne konkurrere med Lasermusene ytelsesmessig. Kan sikkert ha Mx518 noen år til, men tror ikke det blir mange åra IMO.

 

Om du vil ha en god mellomprisklasse lasermus så går du for G3, den kan brukes av venstrehendte og. DEILIG mus ;)

9115562[/snapback]

 

 

Du skjønner det at det du sier her er at mx518 er på høyde med laser mus i dag.

Jeg har brukt utallige mus de siste år, deriblant også g5 og mx518.

Mx518 banker g5. Lett. Eneste jeg savner er høyre og venstre scroll på hjulet ifra g5 til mx518. Ellers er det en killer mus. Ganske enkelt pga den er mer stødig på sens og i bevegelse. G5 er ikke for komplisert designet, men det er klart de har gjort det unødvendig vrient for en kunde å teste ut musen i forhold til å sette på ekstra "vekter". For det er for mange ting som spiller inn i relasjonen til bevegelsen av musen til at en kan effektivt vurdere om effekten av den enkelte påførte vekt gjorde positiv/negativ forskjell. Men det spiller enda mindre rolle enn at mx518 faktisk tåler mer i forhold til bevegelse av musen, dvs kjappe bevegelser. Og den er av natur bedre enn g5 på "sakte" bevegelser. Dvs for en gangs skyld er noe eldre teknologi bedre enn nyere.

Laser tech trenger mer arbeid.

9117952[/snapback]

 

Ikke tvil om at du har mange gode poeng. og ja mx518 er faktisk bedre på low-sense. Men.. det er smak og behag. G5 rapporterer opptil 1000 ganger pr.sek. Og klarer helt klart like liten sense som MX518. Men at den er for vanskelig designet. Mx518 er faktisk helt lik unntatt at G5 har mer ruglete "hud" for at man ikke skal svette, bedre grep og man ser faktisk ikke driten som sitter fast på musa etter 2 timers spilling. Men skal man ha G5, så skal man faktisk ha riktig musematte og. Icemat edition I fungerer ikke med Laser, men Icemat edition II fungerer. Så pass deg for I.

Lenke til kommentar
Ikke få den dumme tanken om at du absolutt må ha ha laser, fordi det er det nyeste osv. De som sier du må ha det har ikke peiling. Vil anbefale deg Intellimouse Explorer V3, hvis du liker store muser og bruker hele hånda når du spiller.

 

Edit: Har i tillegg dårlig erfaring med laser (oppfølgeren til Diamondback og G3). Anbefaler i motsetning til en over og ikke kjøpe G3. Du kan lese produkterfaringen min fra den, hvis du ønsker.

9118880[/snapback]

 

 

Fortell om de dårlige erfaringene. Og ingen har sagt at LED-muser suger. Jeg for min del liker OGSÅ Intellimouse. Skikkelig breial, enkel og god mus. billig er den og! Og jeg for min del liker den faktisk nesten like godt som MX518. Men intellimouse, prismessig så brenner den ALLE ANDRE!

Lenke til kommentar

Litt OT men definitivt angående bruken av mus i windows:

Windows har akselerasjon på musen i windows selv om du slår det av. Litt vrient å forklare sånn kjapt men det er flere tweak windows sider på nett som omtaler dette. Så istedet for å starte en ny tråd kunne det vært interessant å vite om f.eks logitech's setpoint drivere tar full kontroll over musen sett at man setter systemet til å bruke setpoint innstillinger. Jeg merket faktisk forskjell før setpoint versjon 4, men har ikke testet siden pga reinstall etter nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...