westa Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hei, Jeg har en PC(A) som jeg ønsker å koble til en PC(B). PC ( B) er koblet til internett. Jeg klarer å få PC (A) og PC (B) til å snakke sammen. Men jeg får ikke PC (A) til i koble til internett. (har win XP på begge maskiner.) Håpte jeg slapp å trekke ny kabel fra PC ( A) til aksesspunkt. PC (A)->PC (B)->aksesspunkt Har prøvd å lage en bro mellom de to nettverkskortene i PC(B), men dette hjelper heller ikke... ' Er det noen som har noen forslag?? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Så PC (B) er koblet direkte til både PC (A) og internett (ruter/modem)? Det du må gjøre er å dele internettilkoblingen på PC (B). Det gjør du ved å gå inn på Nettverkstilkoblinger (f.eks. fra Kontrollpanel), høyreklikke tilkoblingen som går til internett, velg Egenskaper, deretter fanen Avansert. Kryss av under Deling av internett-tilkobling. Du kan også bruke Nettverksveiviser (også under kontrollpanelet). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Det er ofte ingen spesielt god løsning og dele via en maskin, hvorfor kan du ikke kjøpe en 150,- switch og plugge alt inn i? Må da være mye bedre når du likevel har kabel mellom maskinen? Endret 15. juli 2007 av agvg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå