trondbue Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Og etter Mafia var det Battlefield sin tur . Det som skjer er at jeg har instalert Battlefield 1942 emn når jeg trykker på ikonet hører jeg harddisken jobbe så blir skjermen svart i et sekund og jeg hører et ding i høytalerene men det kommer ingen feilmelding opp. Hva kan dette være? Har prøvd med de nyeste driverene til skjermkortet og lydkortet men det hjelper ikke stort. Bruker Windows 2000 (kanskje Linux Mandrake 9.0 senere i kveld). Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Prøv å laste ned en noCD patch fra: www.gamecopyworld.com Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 siden det ser ut som du har problemer med mange spill, kan du jo prøve ut en format C: ... funker som oftest bra etter det :=) Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Har ikke tenkt å formatere. Venter på en ny hd som er til reprasjon og får enten en 80GB eller 20GB i retur og da ryker 6,4 en i serveren. Formaterer når den nye disken kommer maks en uke igjen antar jeg er godt og vel en uke siden jeg sente den. Har lastet ned en no cd patch fra megagames men den funker ikke. Lenke til kommentar
bel Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Du må forandre en fil i batllefield mappa som hindrer spillet å kjøre på annet enn 60Hz, ta ett søk på forumet så finner du det bedre forklart. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Du må forandre en fil i batllefield mappa som hindrer spillet å kjøre på annet enn 60Hz, ta ett søk på forumet så finner du det bedre forklart. Tusen takk for rådet!! Nå virker det men langt i fra perfekt. Det hakker og hakker og hakker. Med en gang jeg er kommet inn tar det 10 sekunder å snu seg 180 grader på grunn av all hakkingen. Er dette de to slitne trege harddiskene som gjør dette? I tilegg er windows 2000 blit veldig ustabilt etter å ha instalert Mandrake 9.0 kan dette også ha noe med saken og gjøre? Lenke til kommentar
bel Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hadde det samme problemet da jeg en stund bare hadde onboardlydkort, å slå av maskinvareakselrasjonen i egenskapene for lyd i kontrollpanelet kan hjelpe. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Hadde det samme problemet da jeg en stund bare hadde onboardlydkort, å slå av maskinvareakselrasjonen i egenskapene for lyd i kontrollpanelet kan hjelpe. Prøvde det men det hjalp ingen ting. En ting jeg har notert meg er at cpu og minne forbruket ligger helt i topp når jeg spiller. Kan det være at jeg har for lite ram? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har 256mb jeg også, og det er for lite. Skal legge inn 512 til snart (ddr pc2700) Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Har 256mb jeg også, og det er for lite. Skal legge inn 512 til snart (ddr pc2700) Har du prøvd Battlefield på din pc med 256 mbn ram? Hakker det der også? Vurderer om jeg har rådd til å spandere på meg 600 kroner får en 256 mb brikke til. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 En ting jeg har notert meg er at cpu og minne forbruket ligger helt i topp når jeg spiller. Kan det være at jeg har for lite ram? Min CPU ligger oxo på 100% når jeg spiller... Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Mye RAM er sikkert bra, men selv kjørte jeg BF1942 med bare 128 Mb og 1Ghz athlon uten problmer om serveren hadde god ping. Er pingen dårlig oppleves dette som hakking selv om det i realiteten er lagg. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Hvis en kan spille battelfield 1942 med 128MB ram burde jeg jo klare meg med 256MB men når det hakker kan jeg se at harddisken jobber. Og det er ikke lag når den kan stå stille i opptil to sekunder uten at det skjer noen ting og hd en jobber for fult. Lenke til kommentar
normal Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Du må forandre en fil i batllefield mappa som hindrer spillet å kjøre på annet enn 60Hz, ta ett søk på forumet så finner du det bedre forklart. Tusen takk for rådet!! Nå virker det men langt i fra perfekt. Det hakker og hakker og hakker. Med en gang jeg er kommet inn tar det 10 sekunder å snu seg 180 grader på grunn av all hakkingen. Er dette de to slitne trege harddiskene som gjør dette? I tilegg er windows 2000 blit veldig ustabilt etter å ha instalert Mandrake 9.0 kan dette også ha noe med saken og gjøre? Hva var løsningen? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 En ting jeg har notert meg er at cpu og minne forbruket ligger helt i topp når jeg spiller. Kan det være at jeg har for lite ram? Min CPU ligger oxo på 100% når jeg spiller... At cpu ligger på 100% under spilling er helt normalt, det skal gjøre det er ikke noe unormalt med det. Når du sier at minne forbruket er på topp under spilling kan bety så mye, men kommer ann på hvor mye spillet krever + windows. 512Mb med ram er mer enn nok til dagens spill. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Du må forandre en fil i batllefield mappa som hindrer spillet å kjøre på annet enn 60Hz, ta ett søk på forumet så finner du det bedre forklart. Tusen takk for rådet!! Nå virker det men langt i fra perfekt. Det hakker og hakker og hakker. Med en gang jeg er kommet inn tar det 10 sekunder å snu seg 180 grader på grunn av all hakkingen. Er dette de to slitne trege harddiskene som gjør dette? I tilegg er windows 2000 blit veldig ustabilt etter å ha instalert Mandrake 9.0 kan dette også ha noe med saken og gjøre? Hva var løsningen? Løsningen var å endre litt i et program som heter radeonator locker. Dette låser hz ene og jeg hadde der satt den på 85hz. trykte så unlock monitor og det virket. Lenke til kommentar
normal Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 hmmm, da kjører du altså i 60hz da og har omgått problemet på den måten... man da skaffer jo man seg ett nytt problem, for 60hz er jo elendig. hva var den andre løsningen som "bel" nevnte? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Prøvde den etter litt søking, men det hjalp ikke hos meg. Det var å endre i en fil i bf mappen et nummer fra 0 til 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå