Gå til innhold

Surround uten optisk kabel?

Anbefalte innlegg

På min gammle xbox hentet jeg ut surround lyd med en kabel som denne.

Når jeg kjøpte meg xbox 360 for et par måneders tid sigen kjøpte jeg også scart kabel, men der var det bare uttak for optisk surround og jeg har ikke optisk inngang på mitt elendige eltax surround anlegg. Det er bare phono innganger.

Jeg lurer derfor på:

Hvis jeg kjøper denne. Kan jeg hente ut surround lyd på phono pluggene slik som jeg gjorde på min gammle xbox?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beskrivelse

High levels of picture and sound quality for your games, movies and music.

Gold plated fully wired SCART Connection for use with compatible TV's or displays.

S-Video Connector for use with compatible TV's or displays.

Composite Video and Stereo Audio RCA Phono Connections.

Digital Optical Cable provides superior audio clarity and 5.1 digital audio.

Går nok dessverre ikke. Trur i hvertfall ikke det, rett meg viss jeg tar feil :)

Lenke til kommentar

Det du hadde på xbox(1) er egentlig ikke ekte surround siden at det som forsterkeren din gjorde var å gjøre om vanelig stereo til surround. De bakre høytalerne blir mono(sender bare et signal ikke hver sitt.

For å få ekte surround må du ha optisk kabel hvis ikke blir det ikke ekte surround.

Lenke til kommentar
Okei.

Takk for svar! Da er det vel bare å finne seg en billig surround forsterker med optisk inngang. Noen som har noe å selge? eller tips? :)

9071393[/snapback]

Siden du har Eltax så hadde det jo kansje vert lurt å kjøpe helt nytt anlegg :whistle: Dette er ganske bra å billig og har optisk inngang(er) :)Logitech Z-5500

Lenke til kommentar
Den i signaturen er ganske billig, betalte 3700 bare  :)  det er med masse tilkoblinger og god lyd og dundrende bass

9071455[/snapback]

3700,- :ohmy:!

Jeg har i utgangspunktet satt 1500,- som maks :p. Jeg har jo allerede høyttalere, så trenger en forsterker og dvd-spiller. Eventuellt en boks som er begge deler (det er det jeg har nå).

Lenke til kommentar
Den i signaturen er ganske billig, betalte 3700 bare  :)  det er med masse tilkoblinger og god lyd og dundrende bass

9071455[/snapback]

3700,- :ohmy:!

Jeg har i utgangspunktet satt 1500,- som maks :p. Jeg har jo allerede høyttalere, så trenger en forsterker og dvd-spiller. Eventuellt en boks som er begge deler (det er det jeg har nå).

9071551[/snapback]

Du kan jo prøve å få tak i et Spherex anlegg. Dette koster bare 2000kr nå (førpris 6000kr) og er mye bedre enn Logitech anlegget. Eneste problemet er at det er veldig vanskelig å få tak i men hvis du ringer Elkjøp så har de kansje noen igjen på lager ett eller annet sted i landet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...