Gå til innhold

Sitter fast i evigvarende bicepscurl.

Anbefalte innlegg

God aften.

Jeg har trent styrke en god stund nå, men har et problem med bicepscurl og ez-stang. Klarer nemlig 35 kilo helt greit på "toppsettet" siden jeg jobber opp 5x5. Men slik har det vært i flere måneder. Jeg har prøvd 37,5 kg men det er totalt peak performance og stopper ofte opp halveis etter 2-3 reps.

Jeg lurer på hvordan kan jeg øke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har chinups i tilleg. Ellers har jeg roing, det går jo også på biceps. Har økt nogenlunde der. Når det gjelder spising, tror jeg at jeg spiser som den vanlige mannen i gata. Frokost, middag, kveldsmat og en god del mellommåltid. Så tror ikke det skulle ha så mye å si.

Men skal prøve å kjøre roing først neste gang.

Men DNA, når du sier mindre sett. Har du noen tanker på det? Kjører som sagt 5x5.

Lenke til kommentar
Når det gjelder spising, tror jeg at jeg spiser som den vanlige mannen i gata. Frokost, middag, kveldsmat og en god del mellommåltid. Så tror ikke det skulle ha så mye å si.

9072199[/snapback]

Hvor mye du spiser har faktisk ALT og si.

Lenke til kommentar

Joda, det har du rett i. Men jeg er altså ikke anorektisk og underernert for å si det sånn. :p

Har et kosthold med med stort sett brød, eller havregryn til frokost, og middag med diverse forskjellige saker i løpet av uka. Både fisk, kjøtt og andre ting. Spiser til jeg er mett for å si det sånn. Og det er ikke akkurat mat som er nedbrytende eller helseskadelig. I tillegg bruker jeg å ta en shake proteiner etter trening. Dvs: Ei skjei Whey. Og trener 4 gang i uka. Dog har vært på ferie og fikk en strekk i ryggen så har ikke trent sikkelig på ei og ei halv uke, men har begynnt igjen nå.

Må kanskje nevnes at "curlproblemet" var lenge før ferien og vel så det.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Om du har god økning på andre øvelser så ville jeg byttet ut bicepscurlen.

Da er det jo ikke et kostholdsproblem.

Om du tar bicepscurl sist, så kan det være mengden som er for høy, altså for mange sett. 5x5 krever jo at du spiser noe mer btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...