siDDis Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Eg planlegger å sette opp 2 domener frå GoDaddy som skal peke videre til mine maskiner. Målet er å kjøre 2 nettsteder en på hver maskin. Men eg har bare ein fast ip adresse ut mot internett men er dette mogleg, og hvordan? Finnes det eventuelle andre lausninger? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Da må du bruke en annen port for web-service på den andre maskinen. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Men det vil gå fint å bare skrive inn domene uten å spesifisere port? Kan ikkje Apache mod_proxy brukas? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Akkurat det vet jeg ikke så mye om, men tror du må spesifisere port om du skal bruke noe annet enn default 80. En mulig løsning kunne vært å bruke virtualhost på den ene maskinen og så PHP til å redirecte til adressen til andre maskinen. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 mod_proxy kan brukes, men den vill bare sende forespørselen til den andre maskinen få siden tilbake og vise den tilbake til de som skal se siden. Så kansje vill være like greit å ha alle 4 sidene på samme maskin? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hvis jeg ikke husker feil fra en privat time om domener så settes default port som domene skal pekes til på navneserven. Men jeg vet også at du kan sette en maskin som "hoved-server" også endre i httpd.conf file hva slags domener skal peke til hva. Har ikke prøvd dette før da. Men det skal gå på et vis. Btw er ikke denne tråden feilpostet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå