Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vibrasjon i 100km/h og nedbremsing

gcrow

Anbefalte innlegg

Rattet begynner å vibrere når jeg nærmer meg 100km/h. Vibrasjonen øker når jeg bremser og er der også når jeg bremser i lavere hastigheter.

Det virker ikke som om vibrasjonen øker når jeg bremser hardt, men kan hende jeg blir lurt av den normale vibrasjonen ifb med abs'en.

Hva kan dette skyldes?

'92 MB190E 2,3

Endret av Spop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Mercedes så er det stort sett rust på bremseskivene bak som utgjør vibrasjon når man bremser ned, men det kan selvfølgelig være bremseskivene foran også siden du sier det rister i rattet.

Om det er lenge siden du avbalanserte hjulene dine så er dette også å anbefale (kunne du trengt nye dekk?).

Slakk i forstilling er også noe som kan gi vibrasjoner, men erfaringsmessig så skal det være ganske mye slakk på disse bilene før det begynner å vibrere.

Lenke til kommentar

Hvis glidehylsene sitter og ikke klarer og "ta opp" kast/tykkelses forskjellen foran vil du få svak vibrasjon ved vanlig kjøring og kraftig ved nedbremsing. Dette kan også være grunnen til at skivene er defekte.

ubalanse i dekka, men jeg ville sjekka bremsen først. urunde(ikke ubalanse) dekk vil merkes hele tiden.

Vibrasjoner som kommer av slakk i forstilling vil minke ved nedbremsing pga du får press på foringer/kuler.

Hvis det er defekte hullager vil jeg anta at hjulet ditt snart detter av. Tror du ville opplevd fler lyder og en vinglete bil.

Jeg tipper skiver :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...