Gå til innhold

MX records på egen server

Anbefalte innlegg

Hvordan sette opp MX records på sin egen server da jeg har ett domene som jeg har fått kjøpt hos domeneshop.Har ingen problemer med å sette opp når det gjelder en dyndns.org adresse men sliter når jeg skal sette opp e-post server med MX-records selv.Er det noe annet jeg må ha for å få e-post til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva du egentlig mener, men :

En MX-record må settes opp på DNS-serveren (sannsynligvis hos domeneshop i ditt tilfelle). Den inneholder priority og hostnavn (ikke IP-adresse), f.eks "1 min.mailserver.com". Man kan legge til flere MX-records om man har flere mailservere, men i ditt tilfelle skal du nok bare ha én.

Hostnavnet du setter i MX-recorden må ha en revers DNS-oppføring. Dette er veldig viktig, da de fleste mailservere nekter å ta imot mail fra hosts uten en revers DNS-oppføring. ISPen din kan hjelpe deg med dette om du spør pent og de er litt serviceinnstilte.

Edit:

http://www.dnsstuff.com/ er et fint sted for å sjekke om domenet ditt oppfyller "kravene".

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar
Hostnavnet du setter i MX-recorden må ha en revers DNS-oppføring. Dette er veldig viktig, da de fleste mailservere nekter å ta imot mail fra hosts uten en revers DNS-oppføring.

9077895[/snapback]

Det kaaaaaan forklare hvorfor mail fra mine domener alltid går i spammappa på hot-og-gmail :!:

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...