Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Word bruker 1. minutt for å starte opp

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt office 2003 installert en stund, og plutselig begynte det å ta veldig lang tid før Word åpnet seg. Jeg har nylig installert Office 2007 og har de samme problemet med Word her.

Har forsøkt dette:

- Reintsallere Office 2007

- Restarte pc

- Følge med i Window Task Manager/Preformance (ser ikke noen uvanlige høye verdier ved oppstart av Word)

Det går helt fint å åpne andre program i Office-pakken, som Excel og Power Point. Det er kun Word jeg har problemer med.

Når Word er åpnet en gang, tar det korte tid med neste Word-dokument (ca 20-30 sek) og alle dokumenter jeg åpner etter det går raskt (vanlig tid på et par sekunder).

Det samme gjelder om jeg åpner Word en gang og lukker det. Neste dokument jeg åpner tar 20-30 sek. Om jeg lukker det også og åpner et nytt igjen, tar det kun et par sekunder.

Min pc:

AMD X2 4200+

OCZ Gold 667mhz 2x1024 mb

MSI K9N Platinum Sli

WD caviar 250 GB HD, 16 mb cache

XFX Geforce 7900gt 520m 256mb

Hva kan problemet være?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snedig at det bare gjelder Word. Mulig det er noen fellesfiler som begge versjonene av Word bruker som det er noe rart med. Kjør en disksjekk og en defragmentering (alltid lurt uansett). Er du virkelig desperat kan du jo alltids prøve å formatere og reinstallere Windows. Noe drastisk, men så løser det meste seg da. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...