Spaz Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg vet ihvertfall at Supreme Commander utnytter quad-core CPU'er: http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== " The Bottom Line Supreme Commander is the first game we have experienced that very much exposes the power of Intel’s new Core 2 Quad line of processors. If you are thinking of playing Supreme Commander the more processor cores your computer has the better. Enthusiasts have been searching for a game to truly show of the power of multi-core gaming and that game is finally here. " Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Kommende Quad core spill er Alan Wake,Crysis,World in Conflict, Supreme Commander og flere kommer.. Ja dual core har vært nokså treg med tanke på spill som er utviklet og som støtter dual core..I'll give you that..Var ikke meningen å virke frekk..Ble bare litt irritert over innlegget ditt..No hard feelings.. Min personlige mening og tanker angående dual core og hvorfor Quad core kom så fort ut etter hverandre er vel fordi dual core utvikling av spill blir mer eller mindre droppet til fordel for Quad core.. Jeg sitter selv på en dual core nå og det er kjempegreier med spill som faktisk ikke støtter dual core og du kan kjøre andre krevende oppgaver/programmer i bakgrunnen. f.eks med Quad core så kan du doble dette og det synes jeg personlig er tiltrekkende. Endret 14. juli 2007 av Scortech Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 No hard feelings. Men at kommende spill støtter quad core betyr ikke nødvendigvis at de får noe særlig ut av det. Har enda til gode å se noen stor effekt av dualcore støtte i spill. Som regel klarer de bare holde en core opptatt. Og da har du nok ressurser selv om du kjører andre ting i bakgrunnen. Så jeg tviler på at situasjoen forandrer seg noe særlig med quad core spillene. Joda, jeg liker utviklingen men jeg klarer ikke se noe snarlig nytte av en dyr quadcore cpu. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Altså spill som et kodet,programmert til/for dual core så vil du få så og si dobbel ytelse når det gjelder cpu..og det samme gjelder for Quad cpu.. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Altså spill som et kodet,programmert til/for dual core så vil du få så og si dobbel ytelse når det gjelder cpu..og det samme gjelder for Quad cpu.. 9072589[/snapback] Vet ikke om du prater om dobbel ytelse totalt. Det er isåfall slett ikke tilfelle. Hvis du mener "når det gjelder cpu" som i at oppgavene cpu utfører i et spill går dobbelt så fort, så er det heller ikke tilfelle. Det er faktisk ikke spesielt mange oppgaver i spill som egner seg for flere tråder. Nå som spill er i ferd med å bli mer komplekse, så kan det forhåpentligvis forandre seg. Men et spill er ikke video encoding (som heller ikke får dobbel ytelse vel å merke), et spill krever derimot kalkulering av AI og litt fysikk fra CPU. Disse oppgavene har hittil ikke vist seg å dra særlig nyttig av dual core. Så det er slett ikke så enkelt som at et spill bare kan kodes for dual core. Hvis ikke oppgavene som må gjøres drar nytte av dual core, så vil heller ikke ytelsen forbedres særlig, uansett hvor bra kodingen er. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 menne anbefale deg å kjøpa et HK som støtte ddr3 ram også.. , vet jo aldri, kanskje kommer du har lyst å bytta ram brikker neste år eller noe, og da er det nok ddr3 som selges , og prisen har sunket , og brikkene er kanskje blitt et hakk bedre.. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 menne anbefale deg å kjøpa et HK som støtte ddr3 ram også.. , vet jo aldri, kanskje kommer du har lyst å bytta ram brikker neste år eller noe, og da er det nok ddr3 som selges , og prisen har sunket , og brikkene er kanskje blitt et hakk bedre.. 9072693[/snapback] Er det noen HK som støtter for DDR3 som ikke koster skjorta pr i dag? Men ellers har jeg forandret mening ved å droppe den lynraske cheeta disken, holder sikkert med 2 stk S-ATA disker, litt usikker på det med 2 skjerm kort i SLI fremfor 1 råbra mht overkill på ytelse da samt vente til quad core cpu`ene kommer. Tror i midlertidig at 2 gb ram bør holde (correct me if im wrong) så begynner å komme seg med planleggingen :-) Takker for alle svar sålangt Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Ytelse forskjellig mellom DDR2 og DDR3 er så og si lik null så du tjener ingenting på det..At dette vil forandre seg senere er nok ikke til å se borti ifra for sånn er det med teknologien.. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Her er det mye tull ute å går ser jeg.. Per idag vil man ikke tjene på quadcore, men om 1-2 år vil man ha tjene en god del på det(ikke like mye som forskjellen fra singel til dualcore, men når prisforskjellen på QuadCore og DualCore er så liten vil jeg anbefalt på det sterkeste å kjøpe QuadCore). 2x8800gtx er veldig overkill, men har du 5000 til overs, så må du bare kjøpe det for min del. Ang. 4gb vil jeg mene det variere fra menske til menske. Er du typen som kjøre ørten antivirus, spyware og trojansøk i bakgrunnen mens du er på msn, hører på musikk, ser video og spiller samtidig, ville jeg anbefalt 4gb. Er du typen som meg, som har nok med 1 ting om gangen, så vil 2gb holde i massevis. En cheetah er også "tull". Har selv raptor og kan ikke klage på støynivået, heller ikke på ytelsen. Jeg må dog tilføye at det er kun oppstart, kopierering av filer, innstalering osv som går raskere, noen annen ytelse er uforandret. Ikke verd pengene for min del, men for noen er det et must. EDIT: DDR3 er heller absolutt ikke nødvendig. Litt bedre ytelse med de heftigste DDR3 modulene kansje, men absolutt ikke verd pengene. Tenker du på oppgradering, så kjøp heller 4gb ram så har du ingen grunn til å oppgradere til ram. Selv om tester kansje viser at man får "dobbel overføringshastighet i div. benchmarks osv, har dette lite og si på systemytelsen totalt. Etter min mening, fungerer fortsatt DDR(1) PC3200 veldig bra i dag. EDIT: Leif på besøk Endret 15. juli 2007 av todda7 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 ser de selger ddr3 HK til 1700kr++++ , men tenkte i tilfelle du ska vil oppgradera neste år eller noe, men ddr2 kommer på ingen måte til å utgå i nermeste fremtid.. har selv sikkra meg ddr3 HK, for kommer sikkert til å kjøpe nye rambrikker når prisene synker litt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå