Gå til innhold

Ny Hardcore gamer pc

Anbefalte innlegg

Har nå en AMD XP3000 cpu med 1024 mb corsaid ram og xfx geforce 7800 (beste som var å få tak i til agp da jeg bestillte den i ettertid)

Synest pcen begynner å bli litt treig med tiden, den er jo ca 4 år gammel nå og brukt mye, vet ikke om det har noe å si på ytelsen over tid.

Men tenkte tanken på å fornye med en helt ny hardcore gamer pc og fant dette fra prisguiden og håpte på noen forslag til forbedringer eller godkjenninger fra dere der ute.

Skjedd mye siden jeg sist bestillte min nåværende pc fra sikekrt 10 forskjellige web shopper, men i tilfelle jeg har valgt noe feil eller noe som kan gjøres bedre så vær så snill og gi meg en tilbakemelding her :-)

Det jeg har funnet sålangt er:

CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+

https://prisguiden.no/product.php?productId=60514

Skj.k: XFX GeForce 8800 Ultra Extreme

https://prisguiden.no/product.php?productId=73118

Ram: Kingston HyperX DDR2-1200 2GB (2x1024)

https://prisguiden.no/product.php?productId=58675

HK: Asus M2N32-SLI Premium Vista

https://prisguiden.no/product.php?productId=62211

HDD: Seagate Barracuda ES 500 GB x2

https://prisguiden.no/product.php?productId=52594

Tatt iallefall de viktigste delene her, skal i tillegg ha kabinett, psu, osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er jo sånn i dag at en 6000+ tilsvarer intels E6600, forskjellen er at intel sin er mye kaldere og er meget klokke vennlig, ved valg av et slikt kraftig skjermkort er det viktig og ha en cpu som henger med i svingen. så jeg annbefaler E6600 som du klokker lett til 3ghz

ellers kan du jo greit spare 500,- med og kjøpe billigste ulta

Lenke til kommentar

Og når du først skal ha en så rå maskin, hvorfor ikke slå til med 2*2gb?

Ellers er ultra en lett overclocket versjon av gtx, og du får gtx kort som er clocket lengre (xfx). Her kan du spare mye penger. Ellers burde du gå for intel sin c2d-serie. Om du venter til 22 juli så skal prisene senkes mye på intel sine prosessorer. Så da kan man kjøpe billige firekjerner prosessorer.

Lenke til kommentar

Tenkte å utstyre pcen også med en rask harddisk for å kjøre OS sli kat det går kjapt i svingene (hvis det ikke er totalt unødvendig da)

Seagate Cheetah 15K.3 36.7 GB

https://prisguiden.no/product.php?p...3cc9#userReview

Vil 4 kjerners prosessorer være gode mht spill?

Har sålangt kjøprt AMD, men kommer intel med prosessorer som kan være like gode eller bedre på spillfronten i forhold til AMD sine?

Ellers har jeg ingen erfaring når det gjelder klokking, er redd for å ødelegge så har holdt meg unna det sålangt :blush:

Når det kommer til Hovedkortet så trenger jeg ikke akkurat det da, så litt fancy ut, men er det et der ute som har de egenskapene jeg bør ha mht de delene jegh ar valgt ut som ligger lavere i pris da?

Bare å komme med forslag

og takk for all feedback sålangt :-)

Lenke til kommentar

Hva med å vente til 22.juli? Da går prisene på quad core kraftig ned, vent og se, alle Intel cpuene blir nok billigere.

Så kjøper du et GTX kort som er fabrikk overklokket til en lavere pris et Ultra kortet, GTX kort har mer riktig pris/ytelses rate.

Quad core vil bli støttet av Unreal tournament ( kommer i nov07) og Crysis (kommer i høst, mulig nov07 det og) og om du spille realtime strategi så støtter jo de nyeste spillene allerede multicore cpuer.

Det er lurt å tenke litt framover når du kjøper ny pc.

Lenke til kommentar
Hva med å vente til 22.juli? Da går prisene på quad core kraftig ned, vent og se, alle Intel cpuene blir nok billigere.

Så kjøper du et GTX kort som er fabrikk overklokket til en lavere pris et Ultra kortet, GTX kort har mer riktig pris/ytelses rate.

Quad core vil bli støttet av Unreal tournament ( kommer i nov07) og Crysis (kommer i høst, mulig nov07 det og) og om du spille realtime strategi så støtter jo de nyeste spillene allerede multicore cpuer.

Det er lurt å tenke litt framover når du kjøper ny pc.

9071132[/snapback]

Takker for den inputen, da holder jeg pusten til quad core kommer. Er det noe mer som "kommer snart" som kan være verdt å vente på? Se at DDR 3 ram ikke var så veldig mye bedre enn DDR2 ram for øyeblikket så holder meg heller til DDR2 da og sparer litt penger der regner jeg med.

Ellers er det noen nye hardcore skjermkort som kommer snart som jeg burde vente på i samme slengen eller er det stort sett den nye 4 kjerners prosessoren som er det ultimate?

Lenke til kommentar

Venter selv på quad cpuen med dette tilbudet som skal komme..

Men det er så vidt jeg klarer å vente....Er en sånn type som skal ha

tingene ASAP..hehe

Jeg håper min Hiper 580 vil takle dette nye systemet..ellers så

driter jeg på draget..

E6600 vil vel ikke dumpe mer i pris vil de??

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Fordi mange av dagens spill pusher 2gb. Du kommer lett over 2gb, spesielt hvis du har noe som helst som kjører i bakgrunnen.

Du kan fint bruke 32bits os med 4Gb, du vil likevel få brukt 3-3.3Gb. Har forøvrig kjørt 64bits xp siden det kom ut, snart 2 år, og har gamet uten problemer i hele perioden...

Lenke til kommentar
Fordi mange av dagens spill pusher 2gb. Du kommer lett over 2gb, spesielt hvis du har noe som helst som kjører i bakgrunnen.

Du kan fint bruke 32bits os med 4Gb, du vil likevel få brukt 3-3.3Gb. Har forøvrig kjørt 64bits xp siden det kom ut, snart 2 år, og har gamet uten problemer i hele perioden...

9071759[/snapback]

Ja, når jeg tenker meg om er nok ikke 4 GB dumt.

Er det noen som vet hva de resterende 0,7 Gb rammene går til?

Lenke til kommentar
Gå for Intel Core2. 4 kjerner er bare tull til gaming, dualcore holder fint. Og 4Gb anbefales sterkt.

9071713[/snapback]

Og dette baserer du på hva?

din uvitenhet?

9071986[/snapback]

Det begynner såvidt å komme spill som aktivt utnytter dual core. Likevel er dualcore nyttig fordi du kan la diverse ting stå på i bakgrunnen uten at du sliter for mye. Jeg har ikke hørt om noen spill som bruker 4 kjerner, ei heller sett noen benchmarks som tyder på fordel av det i dagens spill. Så jeg baserer det på det jeg vet... ikke på "uvitenhet". Det er ingen grunn til å være frekk....

Lenke til kommentar
Gå for Intel Core2. 4 kjerner er bare tull til gaming, dualcore holder fint. Og 4Gb anbefales sterkt.

9071713[/snapback]

Og dette baserer du på hva?

din uvitenhet?

9071986[/snapback]

han mener vel at vist den skal brukes på spill som er i dag, er det ikk vert pengene...

dualcore klarer vel alle spill like bra...?

vist du skal ha en hdd av kvalitet bør du velge en WD har hauge vis av disse i huset, enkelte av de har plitt lemlestet på det verste (tråkket på, stått på flere uker i strekk og de henger halveis ut av kabinettet)... har ikke hatt problemer med noen av de, det er andre merker som bikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...