Navido Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 hvordan får jeg bort bootmeny på oppstarten? Jeg har jo bare xp men det kommer en bootmey av valg av Microsoft xp og en backup line fil. Vet ikke hvordan den oppstod engang håper på svar Lenke til kommentar
shakur Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Vet ikke om dette hjelper noe særlig, men hvis du høyreklikker på "min datamaskin", velger egenskaper og "avansert" ser du at det er en knapp det står oppstart eller noe. Her kan du prøve å stille på noe... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Vet ikke hvordan det er med Xp, men når jeg hadde win2k og 98se i multiboot, måtte jeg fjerne noen linjer i win.ini Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Vet ikke hvordan det er med Xp, men når jeg hadde win2k og 98se i multiboot, måtte jeg fjerne noen linjer i win.ini Reknar med at du meiner boot.ini? Om ikkje det første forslaget hjelper må du inn i boot.ini og redigere. Denne fila ligg vanligvis på c. Pass på å vise skjulte filer og operativsystemfiler (eller kva det heiter), fjern skrivebeskyttelsen på fila og rediger den i word eller wordpad. Ole Lenke til kommentar
streeter Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Dere er dumme altså Xp er jo "det brukervennlige" operativsystemet! 1. Gå inn i kontrollpanelet 2. Åpne "system" 3. velg skillearket avansert 4.trykk på knappen "oppstart og gjenoppretting 5. fjern haken ved vis liste over operativsystemer... eller du kan sette at listen skal vises i 0 sekunder... God natt! Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Mente selvfølgelig boot.ini , lenge siden jeg hadde noe annet enn win2k inne Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Skriv "Fdisk /mbr" på en kommandolinje og fjern ALLE oppstartsalternativene i boot.ini bortsett fra den du ønsker skal starte. Den du leter etter ser noe sånt ut : multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect <-- Starter Windows 2000 på maskina mi mens ting som: C:="Windows 98/ME" , kan du fjerne. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Dere er dumme altså Xp er jo "det brukervennlige" operativsystemet! 1. Gå inn i kontrollpanelet 2. Åpne "system" 3. velg skillearket avansert 4.trykk på knappen "oppstart og gjenoppretting 5. fjern haken ved vis liste over operativsystemer... eller du kan sette at listen skal vises i 0 sekunder... God natt! hmmm...var det ikke noe av det jeg prøvde å si... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Skriv "Fdisk /mbr" på en kommandolinje og fjern ALLE oppstartsalternativene i boot.ini bortsett fra den du ønsker skal starte. Ingen grunn til å gjøre det. Rediger heller Boot.ini til følgende: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect "Fdisk /mbr" kan ødelegge eventuelt fjerne WinXp oppstarten. Lenke til kommentar
8===D Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Varier hvordan boot.ini skal se ut da, f.eks ikke sikkert at vedkommende skal ha samme instillinger for multidisk-greiene, ikke engang sikkert han har flere disker/partisjoner, så for uerfarne er det nok best å gjøre som beskrevet ovenfor, nemlig via "system" i Windows XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå