Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

SiS gir ikke opp AMD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som Amd har kjøpt Ati som også lagde brikkesett i tillegg til at AMD selv lagde brikkesett så blir det vel trangere for produsenter å lage brikkesett for AMD.

Intel lager også egne gode brikkesett og jeg synes jeg ser en trend i at selv Nvidia ikke lenger blir foretrukket fremfor Intels egne chipsett.

Lenke til kommentar

Nvidia har aldri vore foretrukken framfor intel når det kommer til intel systemer. Er vel heller nvidia så ble favoritten framfør VIA back in the day og har holdt seg så nummer 1 siden då. Men de har begynt å lage meget gode intel løsninger i senere tid.

Lenke til kommentar

Via har blitt mer eller mindre borte og nå står det oftest mellom Intel, Ati og Nvidia. Intel har hatt meget gode chipsett lenge, men det er først fra 9xx serien at folk virkelig har begynt å kjøpe dem.

Og nå ser jeg ofte at folk velger Intel chipsett fremfor Nvidia til Intel systemer, mer og mer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Intel lager også egne gode brikkesett og jeg synes jeg ser en trend i at selv Nvidia ikke lenger blir foretrukket fremfor Intels egne chipsett.

9072197[/snapback]

Sån blir det enklere å framheve det eg prøver å si som er at nvidia chipset har aldri vore foretrukken framfor intel sine. Det du ser er en trend at flere folk kjøper intel systemer pga core 2 :)

Lenke til kommentar
Via har blitt mer eller mindre borte og nå står det oftest mellom Intel, Ati og Nvidia. Intel har hatt meget gode chipsett lenge, men det er først fra 9xx serien at folk virkelig har begynt å kjøpe dem.

Og nå ser jeg ofte at folk velger Intel chipsett fremfor Nvidia til Intel systemer, mer og mer.

9073538[/snapback]

Intel har vel alltid solgt majoriteten av brikkesett til egne CPUer, nVidia er relativt nye, ATI, Via og SiS har riktignok produsert i lengre tid, men de har såvidt jeg vet aldri vært foretrukne som sådan. ATI har riktignok produsert endel gode Intel løsninger for bærbare, hvertfall før Centrino alderen. Via og SiS har mye blitt levert med billigsystemer, kjøpt av folk med lavt budsjett, med helt spesifikke bruksområder eller som ikke visste bedre(tror mange hjemmebyggere faller i denne kategorien).

Slik jeg har forstått det er nVidia blitt ganske populære med C2D for Intel systemer, bla pga SLi støtte. Men faktum er vel at Intel baserte HK med støtte for Crossfire også kan modifiseres til å kjøre SLi, mener å ha sett uoffisielle BIOS oppdateringer som visstnok skal fikse dette. Det store spørsmålet er vel hva den praktiske forskjellen mellom Crossfire og SLi er, slik jeg har forstått det er det i hovedsak snakk om sofware og skjermkortspesifikke forskjeller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...